|
کدخبر: 297199

افزایش عجیب قیمت جهانی نفت

بهای معاملات قیمت جهانی نفت، پس از ریزش ۴درصدی در شب گذشته، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر تقاضا برای خرید ارزان، بهبود یافت اما رشد قیمت به این دلیل بود که، احتیاط سرمایه گذاران در آستانه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، محدود شد.

انرژی افزایش عجیب قیمت جهانی نفت

قیمت معاملات نفت برنت با ۵۲ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید اما قیمت معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۷ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه روبه رو شد. . قیمت  نفت بعد از مدت ها که با کاهش قیمت همراه بود، به طرز عجیبی مجدد در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت.

تحلیل اقتصاددان

تاسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد شرکت "نومورا سکیوریتیز" در این باره گفت: بعضی از سرمایه‌گذاران بعد از فروش سنگین روز گذشته، به دنبال خرید ارزان بودند، در حالی که برخی دیگر با این انتظار که عربستان سعودی ممکن است کاهش بیشتر تولید را اعلام کند، قراردادهایشان را حفظ کردند.

نفت-بشکه

این اقتصاددان اظهار کرد: به دلیل ضعف احیای اقتصادی چین، قیمت نفت ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند و پیش بینی کرد وست تگزاس اینترمدیت در طول تابستان، در بازه ۶۲ دلار و ۵۰ سنت تا ۷۵ دلار معامله خواهد شد اما عمدتا، پایین ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا نیز در یادداشتی مطرح کرده اند که،  از نظر ما، جدیدترین کاهش قیمت نفت، احتمال این که عربستان سعودی کاهش عرضه یکجانبه خود را پس از ژوییه ادامه دهد را افزایش می‌دهد. بر این مبنا، گمانه زنی بازار درباره کاهش بیشتر تولید در نشست بعدی اوپک، احتمالا باعث نوسان قیمت می‌شود. پیش بینی ها به سمت و سویی می رود که آینده نفت چندان برای سرمایه گذاران مطعا نیست.

جدول آخرین تغییرات قیمت جهانی انرژی

بهای-انرژی

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها