|
کدخبر: 292225

ارسال محموله نفت روسیه به پاکستان برای نخستین بار

پاکستان پس از دادن نخستین سفارش برای نفت روسیه تحت یک توافق دوجانبه جدید، منتظر دریافت نخستین محموله نفت ارزان روسیه در ماه می است.

انرژی ارسال محموله نفت روسیه به پاکستان برای نخستین بار

پاکستان که با مشکلات اقتصادی و بحران نقدینگی ذخایر خارجی دست و پنجه نرم می کند، ماهها سرگرم مذاکره برای خرید نفت روسیه با تخفیف بوده است. این کشور تاکنون واردکننده بزرگ نفت و گاز روسیه نبوده است. با این حال، ماه گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که پاکستان درصدد خرید نفت روسیه به قیمت ۵۰ دلار در هر بشکه است.

این کشور جنوب آسیا سال میلادی گذشته که قیمتهای نفت و گاز افزایش چشمگیری پیدا کرد، هزینه های زیادی برای واردات متحمل شد و اکنون که ذخایر ارزی به شدت تقلیل پیدا کرده، در تقلا برای واردات انرژی با هزینه اندک است.

خرید نفت در قیمت ۵۰ دلار از روسیه، ۱۰ دلار پایینتر از سقف قیمت تعیین شده از سوی گروه هفت برای نفت روسیه خواهد بود. محموله هایی که پایین‌تر از  سقف قیمت ۶۰ دلار خریداری می‌شوند، می‌توانند از خدمات بیمه و فایناس شرکت‌های غربی استفاده کنند. بسیاری از مشتریان بزرگ در آسیا، به مکانیزم سقف قیمت ملحق نشده‌اند اما چین و هند که اکنون بزرگترین خریداران نفت روسیه به شمار می‌روند، برای دریافت گریدهای نفتی روسی، تخفیف‌های سنگینی را درخواست می‌کنند.

طبق گزارش‌های قبلی، پاکستان امیدوار است از تخفیفهای خوب از سوی روسیه برخوردار شود. پایگاه خبری اکسپرس تریبون گزارش کرده بود: روسیه به نوبه خود در ابتدا نسبت به این که آیا پاکستان مایل خواهد بود توافق نفتی انجام شود، مطمئن نبود پس از دیدار میان مقامات روسی و پاکستانی، روسیه از پاکستان خواست یک محموله را برای امتحان، خریداری و وارد کند.

مصدق مالک، وزیر نفت پاکستان، هفته جاری در گفت و گو با رویترز تائید کرد که این کشور، نخستین سفارش خود را داده و تنها یک محموله نفت خریداری خواهد کرد و این واردات، شامل فرآورده های نفتی نیست. با این حال، این مقام پاکستانی درباره جزئیات تجاری خرید نفت توضیحی نداد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مقامات روسیه از پاکستان خواستند جزئیات تخفیفی خرید نفت روسیه، مفاد قرارداد یا ارز مورد استفاده برای پرداخت پول را رسانه ای نکنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها