|
کدخبر: 291200

آخرین وضعیت از میزان ذخایر آب سدها

با وجود ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها به ۵۸ درصد رسیده و در زمان حاضر ۴۲ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

انرژی آخرین وضعیت از میزان ذخایر آب سدها

از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ۱۴۰۱) تا ۱۹فروردین‌ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۲۳میلیارد و ۲۶۰میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که در مقایسه با ورودی ۱۹میلیارد و ۶۲۰میلیون مترمکعبی آب به سدهای کشور در مدت زمان مشابه سال آبی قبل، رشدی ۱۹درصدی داشته است.

همچنین، طبق آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان رهاسازی آب از سدها برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و اهداف زیست‌محیطی در ۱۹۸روز ابتدایی سال آبی جاری، ۱۳میلیارد و ۵۴۰میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به خروجی ۱۳میلیارد و ۱۸۰میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، افزایش ۳درصدی را نشان می‌دهد.

با وجود ۲۸میلیارد و ۸۰۰میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها به ۵۸درصد رسیده و در زمان حاضر ۴۲درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

این‌درحالی‌است که میزان ذخایر آبی سدهای ایران در زمان مشابه سال قبل (۱۹فروردین ۱۴۰۱) بالغ بر ۲۵میلیارد و ۷۳۰میلیون مترمکعب بوده است و رشدی ۱۲درصدی را در میزان ذخایر آبی سدها شاهد هستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر