|
کدخبر: 291199

تغییر و تحولات در بهای طلای سیاه

قیمت نفت در روز گذشته تغییر چندانی نداشت، اما سومین افزایش هفتگی را ثبت کرد، زیرا بازارها بر کاهش بیشتر تولید هدف اوپک پلاس و کاهش ذخایر نفت ایالات متحده در برابر ترس از چشم انداز اقتصاد جهانی فشار وارد کردند. نفت خام برنت با ۱۳ سنت یا ۰,۲ درصد افزایش، به ۸۵.۱۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۰.۷۰ دلار رسید.

انرژی تغییر و تحولات در بهای طلای سیاه

پس از آنکه اوپک پلاس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه بازار را با وعده کاهش تولید غافلگیر کردند، هر دو شاخص این هفته بیش از ۶ درصد جهش کردند. قیمت ها از افت شدیدتر از حد انتظار و دومین کاهش هفتگی متوالی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حمایت شدند.

ذخایر بنزین و فرآورده های میان تقطیر نیز کاهش یافت که حکایت از افزایش تقاضا داشت. شرکت های انرژی ایالات متحده نیز اعلام کردند در این هفته تعداد دکل های نفتی را برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است.

داده‌های بیکر هیوز نشان داد که تعداد دکل‌های حفاری که نشان‌دهنده اولیه تولید آتی است، در این هفته با دو کاهش به ۵۹۰ واحد کاهش یافت.با این حال، داده‌های بازار کار ایالات متحده به کاهش رشد اقتصادی اشاره کرد و همچنین رشد کندتر از حد انتظار در بخش خدمات ایالات متحده وجود داشت. استفان برنوک از کارگزار نفت PVM گفت: «ممکن است حرکت صعودی بازار نفت متوقف شده باشد، اما با توجه به پس‌زمینه کاهش عرضه، پتانسیل صعودی همچنان وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها