|
کدخبر: 278580

تلاش می کنیم که مصرف سوخت مدیریت شود

وزیر نفت با اعلام اینکه علت ناترازی (تولید و مصرف) گاز به دلیل عدم سرمایه گذاری در سال های گذشته است گفت: تلاش می کنیم که مصرف مدیریت شود.

انرژی تلاش می کنیم که مصرف سوخت مدیریت شود

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات اخیر وزارت نفت، اظهار کرد: سوخت رسانی به نیروگاه ها در پنجاه روز گذشته، روزانه ۲۵میلیون متر مکعب بیشتر از سال قبل بود یعنی ۱۳درصد بیشتر از سال قبل سوخت رسانی با گاز را داشته ایم. روزانه تقریبا در پاییز ۲۸درصد مصرف سوخت نفت کوره را نسبت به پارسال برای نیروگاه ها کاهش دادیم. روزانه ۱۵میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع داده ایم. در فولاد ۳۰درصد رشد مصرف گاز را داشته‌ایم که خبر خوبی است.

وی با بیان اینکه به تدریج پروژه های کیفی سازی نیروگاه ها را آغاز می‌کنیم، افزود:  همین هفته ها اولین کیفی سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور به میزان روزانه ۱۶میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵را خواهیم داشت. ۷۰۰میلیون دلار در این پروژه برای هوای پاک و جلوگیری از آلودگی هوا سرمایه گذاری شده است.

وی درباره تعاملات ایران و روسیه در حوزه انرژی نیز بیان کرد: ایران و روسیه دو کشور بزرگ منطقه هستند که تاکنون در حوزه سیاسی و اقصادی و بویژه انرژی مثل امروز به هم نزدیک نشده بودند. تا امروز  بیش از ۴میلیارد دلار در راستای توسعه میادین گازی  و نفتی قرارداد امضاء شده است و تفاهمنامه ۴۰میلیارد دلاری با شرکت گازپروم داشته ایم. سوآپ فراورده ها را شروع کرده ایم. سوآپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال اجرایی شود.

اوجی درباره وضعیت مصرف گاز در زمستان در بخش خانگی، اظهار کرد: ناترازی (تولید و مصرف)گاز را به دلیل عدم سرمایه گذاری در سال های گذشته داریم، اما تلاش می کنیم که مصرف مدیریت شود. از مردم هم می‌خواهم مثل زمستان سال گذشته همکاری کنند که بخش خانگی امسال هم زمستان را بدون چالش طی کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر