|
کدخبر: 277702

طلای سیاه همچنان در سراشیبی کاهش قیمت

قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی از گسترش محدودیت‌های کووید ۱۹ در چین و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت در این کشور، کاهش یافت.

انرژی طلای سیاه همچنان در سراشیبی کاهش قیمت

بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۲ درصد کاهش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده بود.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس‌پی‌آی اظهار کرد: تشدید محدودیت‌ها برای مقابله با گسترش شیوع کووید ۱۹ در چین، نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخته است.

با ادامه سیاست کرونا صفر پکن، تدابیر قرنطینه در شهرهای چینی مضاعف شده و امیدهایی که پیش از این برای بهبود تقاضا برای سوخت وجود داشت را کمرنگ کرده است.

با این حال، نشانه‌های کندی رشد حجم تولید و بهره‌وری تولیدکنندگان آمریکایی در منطقه پرمیان باسین که بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکاست، از معاملات وست تگزاس اینترمدیت پشتیبانی کرده است.

صادرات نفت آمریکا هفته گذشته به رکورد بالایی صعود کرد و قیمت وست تگزاس اینترمدیت را ۳.۴ درصد بالا برد. نفت برنت هفته گذشته ۲.۴ درصد رشد قیمت داشت که دومین رشد هفتگی متوالی این شاخص قیمت بازار جهانی بود.

دو منبع آگاه در اوپک اظهار کردند: انتظار می‌رود اوپک در گزارش ماهانه خود، همچنان رشد تقاضا برای نفت در یک دهه آینده را با وجود افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر و خودروهای برقی، پیش بینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، سود هنگفت غول‌های انرژی جهانی نظیر اکسون موبیل و شورون، درخواست‌ها برای دریافت مالیات از درآمد اضافی این شرکت‌ها را به دنبال داشته است. چهار شرکت از میان پنج شرکت نفتی بزرگ جهان، نتایج مالی را گزارش کرده‌اند که نشان می دهد مجموعا ۵۰ میلیارد دلار درآمد خالص کسب کرده‌اند که تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین بوده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر