|
کدخبر: 277153

قیمت طلای سیاه پایین آمد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۳ سنت رسید.

انتشار گزارش تجاری چین مبنی‌بر این‌که تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا در ماه سپتامبر به خاطر سیاست‌های سخت‌گیرانه کرونایی و پایین آمدن مصرف سوخت کاهش‌یافته، باعث پایین آمدن قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۹۳دلار و ۳سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۹سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش ۸۴دلار و ۵۵سنت معامله می‌شود.

اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد صادرات سوخت این کشور در ماه سپتامبر علی‌رغم افزایش نسبت به ماه اوت به ۹.۷۹ میلیون بشکه در روز رسیده و ۲درصد پایین‌تر از همین دوره در سال گذشته میلادی است. پالایشگاه‌های مستقل تولید خود را در بحبوحه‌ حاشیه‌های پایین سوددهی و کاهش تقاضا پایین آورده‌اند.

بی‌ثباتی در مورد سیاست کرونای صفر چین و بحران بازار مسکن در این کشور علی‌رغم رشد بهتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی چین را زیر سوال برده‌است.

قیمت نفت خام برنت هفته گذشته علی‌رغم اطلاعیه جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا مبنی‌بر فروش ۱۵میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی افزایش یافت. این ۱۵میلیون بخشی از طرح آمریکا برای برداشت ۱۸۰میلیون بشکه از این ذخایر است که در ماه مه آغاز شده بود. بایدن اضافه کرد قصد دارد ذخایر آمریکا را وقتی قیمت نفت خام آمریکا به حدود ۷۰دلار در هر بشکه رسید جبران کند.

 

دوشنبه-نفت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها