|
کدخبر: 275204

تولید نفت این کشور با سر سقوط کرد!

نیمی از ظرفیت پالایش نفت فرانسه به‌خاطر اعتصاب کارگران بر سرمسئله دستمزدها تعطیل شده است.

اعتصاب در چندین پالایشگاه در سراسر فرانسه نیمی از ظرفیت پالایشگاهی این کشور را تعطیل کرده است. کارگران این پالایشگاه‌ها به‌خاطر مسئله دستمزدهای خود اعتصاب کرده‌اند.

طبق اطلاعیه کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT که مهم‌ترین اتحادیه کارگری این کشور است، سه پالایشگاه شرکت توتال انرژی و یک سایت ذخیره‌سازی، هیچ سوختی در روز سه‌شنبه ارسال نکرده‌اند.

نماینده این اتحادیه گفت پالایشگاه گانفرویل با ظرفیت ۲۴۰ هزار بشکه در روز، پالایشگاه فیزین با ظرفیت ۱۱۹ هزار بشکه در روز و پالایشگاه زیستی لامد و همچنین سایت ذخیره‌سازی کات‌دی‌اپال در حال حاضر هیچ سوختی تحویل نمی‌دهند.

انتظار می‌رود این اعتصاب تا ۲۹ سپتامبر ادامه داشته باشد.

اعتصاب در این پالایشگاه‌ها به‌علاوه اعتصاب در پالایشگاه‌های شرکت اکسون موبیل حدود نیمی از ظرفیت پالایشگاهی فرانسه را در حال حاضر تعطیل کرده‌است.

فرانسه از نظر ظرفیت پالایش نفت خام با بیش‌از ۱.۴ میلیون بشکه در روز، پس‌از آلمان، ایتالیا و اسپانیا در رتبه چهارم در اروپا قرار دارد.

اختلال در فعالیت پالایشگاهی در فرانسه در بحبوحه‌ شدت گرفتن بحران انرژی در اروپا اتفاق افتاده‌است. اروپا تلاش می‌کند قبل‌از اجرایی شدن تحریم نفتی روسیه از اوایل دسامبر، منابع دیگری برای واردات نفت خام بیابد.

اروپا درحال‌حاضر بیش‌از ۱ میلیون بشکه در روز نفت خام از روسیه وارد می‌کند و تلاش دارد ذخایر خود را قبل‌از اجرایی شدن تحریم‌ها پر کند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، بازار جهانی نفت باید آماده‌ از دست دادن ۲.۴ میلیون بشکه در روز پس‌از اجرایی شدن تحریم نفتی اتحادیه اروپا باشد. ۱ میلیون بشکه در روز محصولات نفتی و ۱.۴ میلیون بشکه نفت خام باید مقاصد جدیدی برای خود بیابند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر