|
کدخبر: 274965

ادعای عجیب لبنان / ایران به ما سوخت هدیه داد!

نخست‌وزیر لبنان مدعی شد سوخت ارسالی از ایران یک هدیه رایگان نامشروط است و اگر موانع ارسال این سوخت برطرف شود لبنان از آن استقبال می‌کند.

انرژی ادعای عجیب لبنان / ایران به ما سوخت هدیه داد!

 خبرگزاری «روسیا الیوم» اعلام کرد که «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، تأکید کرده که ایران ۶۰۰ هزار تُن نفت سیاه به لبنان اهدا خواهد کرد و این یک هدیه رایگان بدون شرط است.

وی گفت که یک مشکل کوچک مربوط به کیفیت سوخت وجود دارد که در صورت برطرف شدن لبنان از دریافت این هدیه استقبال می‌کند چون به آن نیاز دارد.

میقاتی گفت که مشکل برق لبنان فقط نبود سوخت است و در این باره با چند کشور و با بانک جهانی در حال مذاکره است و افزود که در همه دیدارهایش با مقامات خارجی در نیویورک مشکلات لبنان را توضیح داده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران، تأکید کرده بود که قرار نیست نفت یا برق یا سوخت رایگان به لبنان داده شود و دو کشور در حال مذاکره درباره یک مجموعه پیشنهادی کامل برای حل مشکل سوخت در لبنان هستند.

سخنگوی وزرات امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود درباره سفر تیمی از وزارت انرژی لبنان برای انعقاد قرارداد در زمینه سوخت بیان کرد: روابط ایران و دولت و ملت لبنان دوستانه است و ایران همواره تلاش کرده است برای کمک به رفع مشکلات لبنان اعم از مشکلات سیاسی و به ویژه در دو سال اخیر کمک به رفع مشکلات اقتصادی لبنان خاصه در حوزه انرژی نقش سازنده‌ خودش را ایفا کند.

وی افزود که ایران در چارچوب مناسبات دوستانه و سازنده با دولت لبنان و توسعه همکاری‌های دوجانبه با این کشور ارتباط دارد و گفت‌وگوهایی با وزارت انرژی لبنان انجام داده است. حمایت از دولت‌های دوست و کمک به رفع مشکلات آنها را در دستورکار داریم. ایران متناسب با ظرفیت‌های خود حتما آمادگی دارد به رفع مشکلات لبنان در چاچوب منافع و مصالح دوجانبه کمک کند و با مذاکرات دو کشور ان‌شاءالله زمینه برای کمک اقتصادی به لبنان فراهم شود.

وی گفت: بحث رایگان مطرح نیست. امیدواریم مذاکرات پیش رو بین دو کشور به رفع نیازهای ملت لبنان کمک کند.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    خخخ خب حتما داده دیگه . بیکاره خودشو بیش از این بدهکار کنه ؟

ارسال نظر