|
کدخبر: 261261

ادعای یک مقام دولتی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها

سوخت نیروگاه‌ها در سال گذشته به بهترین شکل ممکن تامین شد.

انرژی ادعای یک مقام دولتی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تامین سوخت نیروگاه‌ها در سال گذشته را به‌موقع و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: معمولاً در شش‌ماهه اول ذخیره‌سازی انجام می‌شود تا مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها در نیمه دوم سال رخ ندهد.

«کرامت ویس‌کرمی» در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با بیان اینکه وظیفه شرکت پخش تامین سوخت مخازن نیروگاه‌ها است، بیان کرد: تامین برق مورد مهم، کلیدی و حساسی است که با حضور پر رنگ مجموعه وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط نقطه عطفی بود که مجموعه وزارت نفت در سال گذشته به نحو مطلوبی انجام داد.

ویس‌کرمی ادامه داد: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک اتفاقی خوبی رخ داد که پیش از این در فصل سرما انجام می‌شد که تشکیل جلسات آن در نیمه اول سال است که اردیبهشت‌ماه امسال برگزار و مقرر شد در شش ماهه اول در هر ماه یک جلسه با هماهنگی وزارت نفت و وزارت نیرو برگزار شود. باید از هم اکنون به فکر ذخیره سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره باشیم.

وی با اشاره اینکه در زمستان مصرف گاز خانگی بالا می‌رود، اظهار کرد: با توجه به پیک مصرف اولویت شرکت ملی گاز تامین گاز خانگی است و باید تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.

ویس کرمی تامین سوخت مصرف‌کنندگان عمده به‌ویژه صنایع سیمان در نیمه دوم سال را یکی از دیگر از اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد و افزود: با هماهنگی با وزارت صمت و شرکت ملی گاز شرایط خوبی ایجاد و تامین سوخت مایع این صنایع نیز به‌موقع انجام شد.

وی در بخشی از سخنان خود به تعداد جایگاه‌های کل کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور چهار و ۲۰۰ جایگاه سوخت مایع و دو هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعالیت دارند که کار تامین سوخت خودروهای سبک و سنگین را انجام می‌دهند برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی در توزیع سوخت انجام دهیم حق‌العمل سالیانه جایگاه‌داران جایگزین کارمزد شد که در این زمینه جلسات متعدد و پی‌درپی با برنامه‌وبودجه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و انجمن صنفی جایگاه‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع خوشبختانه شرایطی ایجاد شد و روز گذشته توانستیم توافقی با سازمان برنامه بودجه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که خدمات توزیع سوخت را هم بایستی مورد حمایت قرار دهند انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: پیش‌نویس تدوین و تنظیم میزان افزایش حق‌العمل در هر دو حوزه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در محل سازمان برنامه‌وبودجه به نتیجه رسید که باید در کمیسیون تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ مصوب و در نهایت در هیئت دولت صادر شود تا پرداخت حق‌العمل جایگاه‌داران در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها