|
کدخبر: 274714

صعود قیمت نفت به بیش از ۹۲ دلار

نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا که با کاهش رشد اقتصادی موجب کاهش تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان خواهد شد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به علت نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره امریکا، در این هفته برای مقابله با تورم که رشد اقتصادی را کاهش خواهد داد و به دنبال آن تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت کم خواهد شد، نرخ نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت با ۷۹ سنت افزایش ۹۲.۷۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام امریکا با ۲۹ سنت افزایش ۸۶.۰۲ دلار فروخته شد.

دلار در معاملات امروز در آستانه برگزاری نشست بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، کمتر از بالاترین میزان دو دهه اخیر خود باقی ماند. احتمالا بانک مرکزی امریکا یک افزایش ۰.۷۵ درصدی دیگر در نرخ بهره برای مقابله تورم اعمال خواهد کرد.

هرچه ارزش دلار بالاتر باشد، نرخ کالاهایی مانند نفت برای خریداران مالک ارزهای دیگر گران می‌شود و انتظار افزایش نرخ بهره سبب تقویت نگرانی‌ها در مورد بروز رکود در جهان شده است.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «قیمت نفت از نیمه ماه ژوئن روند کاهشی به خود گرفت و به طور کلی نگرانی در مورد رکود و کندی رشد اقتصادی در چین نیز هنوز عوامل اصلی روند کاهشی نرخ نفت است.»

درحالی که سایر کشورها در حال افزایش نرخ بهره هستند، چین، دومین مصرف‌کننده نفت در جهان امروز، نرخ بهره خود را تغییر نداد زیرا تلاش می‌کند با تضعیف ارزش یوآن، رشد اقتصادی آشفته خود را تقویت کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت گفت، نگرانی در مورد سیاست‌های انقباضی شدید بانک مرکزی هنوز عامل اصلی نگرانی‌ها برای «تضعیف سریع اقتصاد جهان» است و بر نرخ نفت فشار کاهشی وارد می‌کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر