|
کدخبر: 272805

کاهش عرضه گاز روسیه به شرکت فرانسوی

غول انرژی روسی گازپروم تحویل گاز به شرکت اِنژی فرانسه را از روسیه سه شنبه به دلیل اختلاف درباره بعضی از قراردادها، کاهش می‌دهد.

این خبر پس از درخواست روز دوشنبه الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه منتشر شد که از شرکتها خواسته بود مصرف انرژی را کاهش دهند یا با سهمیه‌بندی احتمالی در زمستان امسال که عرضه گاز روسیه متوقف می شود، روبرو خواهند شد.

اِنژی در بیانیه‌ای اعلام کرد همان طور که پیش از این اعلام شده بود، شرکت اِنژی پیش از این، حجم لازم را برای تامین تعهداتی که در قبال مشتریانش دارد و نیازهای خود، تامین کرده و تدابیر متعددی را به اجرا گذاشته است که هرگونه تاثیر مالی و فیزیکی مستقیم ناشی از مختل شدن دریافت گاز از شرکت گازپروم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تحویل گاز طبیعی از سوی گازپروم به اِنژی از زمان آغاز جنگ در اوکراین، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و عرضه ماهانه اخیر حدود ۱.۵ تراوات ساعت بوده است، در حالی که کل عرضه سالانه این شرکت به اروپا، به بیش از ۴۰۰ تراوات ساعت می‌رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گازپروم قصد دارد عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان را از ۳۱ اوت به مدت سه روز برای تعمیرات، متوقف کند. کاهش عرضه گاز روسیه، باعث افزایش قیمت گاز شده و دولتهای اروپایی را وادار کرده است پیش از فرا رسیدن زمستان، منابع دیگری را برای تامین نیازشان جست و جو کنند.

در فرانسه، مشکل کمبود تامین گاز با اختلال در فعالیت راکتورهای هسته‌ای تشدید شده است. راکتورها حدود ۷۰ درصد از برق این کشور را تولید می‌کنند. با این حال فرانسه در مقایسه با همسایگانش، وابستگی کمتری به گاز روسیه دارد که تنها حدود ۱۷ درصد از مصرف گاز این کشور را تامین می‌کند.

اِنژی تایید کرد سرگرم مذاکره با شرکت سوناطرک الجزایر برای افزایش واردات گاز از این کشور در میان مدت است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها