|
کدخبر: 272794

افتتاح طرح گاز رسانی به گلخانه‌های شهرستان پیشوا

همزمان با هفته دولت، طرح گاز رسانی به گلخانه‌های شهرستان پیشوا روز سه‌شنبه و با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

 فرماندار شهرستان پیشوا در این مراسم گفت: این طرح در روستاهای معین آباد و قلعه سین از توابع بخش مرکزی شهرستان پیشوا اجرا شده و با بهره‌برداری از آن بخش مهمی از نیاز کشاورزان و گلخانه‌داران به گاز برای ایجاد گرمایش در فصول سرد سال برطرف می‌شود.

ابراهیم تاجیک‌نوری افزود: این طرح از ۱۵ هزار متر لوله گذاری برخوردار است که از این میزان ۱۳ هزار متر مربوط به طول شبکه و ۲ هزار متر مربوط به خطوط تغذیه است که با یک ایستگاه T.B.S  گاز را به مناطق مختلف ارسال می‌کند.

تاجیک‌نوری هزینه اجرای این طرح را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: گازرسانی به گلخانه‌های پیشوا، هزینه‌های تولید را کاهش داده و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار فراهم می‌کند.

وی با بیان این که شهرستان پیشوا با دارا بودن بیش از یکهزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه، قطب تولید محصولات گلخانه‌ای استان تهران است تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و حرکت به سمت کشاورزی نوین و همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار سال، یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است که در آن علاوه بر اصلاح الگوی کشت، مصرف آب مدیریت شده و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی به سادگی انجام شده ضمن این که با افزایش تولید، فرصت‌های شغلی پایداری نسبت به کشاورزی در فضای آزاد ایجاد می‌شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها