|
کدخبر: 270627

قیمت جهانی نفت امروز

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، در پی انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و بر شواهد از ضعیف شدن تقاضا افزود، کاهش پیدا کرد.

انرژی 
قیمت جهانی نفت امروز

بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۶ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع آگاه در بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم اوت، حدود ۲.۲ میلیون بشکه رشد کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم اوت، به میزان ۴۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: با توجه به دورنمای محدود ماندن عرضه، هر چه نابودی تقاضا به دلیل ضعیف شدن اقتصاد جهانی روی دهد، قادر نخواهد بود قیمت نفت را پایین‌تر ببرد. عمده توجهات بازار به مذاکرات هسته‌ای ایران معطوف شده که می‌تواند وضعیت عرضه را تغییر دهد.

اتحادیه اروپا اواخر روز دوشنبه متن نهایی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را ارائه کرد که در انتظار موافقت واشنگتن و تهران است. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: انتظار می‌رود تصمیم نهایی در این باره تا چند هفته دیگر گرفته شود.

هر دو شاخص قیمت نفت روز سه شنبه نوسان داشتند و در طول معاملات، هر دو بیش از یک دلار افزایش و کاهش پیدا کردند و نهایتا با اندکی کاهش بسته شدند که ناشی از نگرانیهای تورمی سرمایه‌گذاران پس از انتشار خبر توقف فعالیت خط لوله نفتی دروژبا از روسیه به اروپا در اوکراین بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها