|
کدخبر: 267765

آمریکا در پی واردات دوباره نفت از ونزوئلا

مدیرعامل شرکت سیتگو آمریکا اعلام کرد که به دنبال آن است تا در صورت صدور مجوز از سوی دولت واردات نفت ونزوئلا را از سر گیرد.

مدیرعامل شرکت سیتگو آمریکا که در حوزه پالایش فرآورده‌های نفتی فعالیت می‌کند اعلام کرد که این شرکت تمایل دارد تا واردات نفت از ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سر بگیرد. در سال ۲۰۱۹بود که در قالب تحریم‌های واشنگتن واردات نفت ونزوئلا به آمریکا متوقف شد.

گفته می‌شود از ماه مارس مقامات بلندپایه آمریکا و ونزوئلا در حال مذاکره هستند و ممکن است این روند به کاهش تحریم‌ها علیه کاراکاس منجر شود.

اوپک و دولت فرانسه به عنوان نماینده اروپا از واشنگتن خواسته‌اند تا محدودیت‌ها علیه نفت ایران و ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کند.

کارلوس جوردا، مدیرعامل سیتگو، گفته‌ برای رقابت‌پذیری در شرایط کنونی بازار ما باید ارزان‌ترین و مناسبت‌ترین نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخریم.

وی طی سخنانی در کنفرانس آنلاین درباره دارایی‌های انرژی خارجی ونزوئلا گفت: ما نباید نسبت به دیگر پالایشگاه‌ها در موضع ضرر قرار بگیریم.

ماه می بود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به دو شرکت اروپایی انیِ ایتالیا و ابسول اسپانیا اجازه داد تا واردات نفت ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سر بگیرند. شرکت شورون آمریکا هم درخواست دریافت مجوز برای واردات نفت از ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کاخ سفید ارائه داده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها