|
کدخبر: 266971

صرفه جویی ۷۵ درصدی مردم در حوزه مصرف آب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۷۵ درصد مردم در حوزه مصرف آب جزو مشترکان صرفه‌جو هستند و در حد الگو مصرف می‌کنند، اما ۲۰ درصد بیش از الگو و پنج درصد جزو مشترکان پرمصرف هستند.

اتابک جعفری در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وضعیت مصرف آب در کشور اظهار کرد: ۷۵ درصد مردم در حوزه مصرف آب جزو مشترکان صرفه‌جو هستند و در حد الگو مصرف می‌کنند، اما ۲۰ درصد بیش از الگو و پنج درصد جزو مشترکان پرمصرف هستند که همین گروه مشکل‌ساز می‌شوند.

وی افزود: امسال با تدبیری که صورت گرفت تلاش شد تا قطعی آب نداشته باشیم، اما هم‌چنان نیازمند همراهی و همکاری مردم در زمینه مدیریت مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اذعان به این‌که هدررفت شبکه آب و مصارف غیرخانگی در کشور بسیار بالاست تصریح کرد: اگر این مسئله اصلاح و مدیریت شود مشکل تأمین منابع آبی در کشور حل می‌شود؛ البته در زمینه فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی، اقدامات قاطعانه را از خود دولت آغاز کرده‌ایم.

جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت استفاده صنایع از پساب گفت: این‌که بخش صنعت به دنبال استفاده از پساب نیست به خاطر این است که آب ارزان در اختیارش قرار می‌گیرد؛ دستورالعملی آماده شده است و به‌زودی ابلاغ می‌شود که حق استفاده از آب توسط بخش صنعت را سلب و آن‌ها را ملزم به انتقال و استفاده از پساب می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این دیدار با اشاره به معافیت مطلق مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه از پرداخت آب‌بها اظهار کرد: با توجه به این‌که در کشور خصوصاً در شهر قم تعداد این مراکز بالاست، تعیین‌نشدن حدود مصرف، مغایر با مدیریت مصرف است و باید سقفی برای این قانون تعیین شود تا بتوان مدیریتی بر مصرف این بخش داشت.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها