|
کدخبر: 266461

کاهش ۱.۸ درصدی نفت در بازارهای جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز، دوشنبه ۱ دلار و ۹۰ سنت معادل ۱.۸ درصد پایین آمده و به ۱۰۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسیده‌است.

انرژی کاهش ۱.۸ درصدی نفت در بازارهای جهانی

گفته می شود،‌ نگرانی در مورد طولانی شدن قرنطینه‌های کرونایی در شانگهای چین و احتمال افزایش نرخ بهره امریکا و تاثیر آن بر روند رشد اقتصاد دنیا و تقاضای سوخت باعث شده نرخ نفت بازهم کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز، دوشنبه(پنجم تیرماه)، ۱ دلار و ۹۰ سنت معادل ۱.۸ درصد پایین آمده و به ۱۰۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسیده‌است. نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا هم با ۱ دلار و ۸۹ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، ۱۰۰ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه معامله می‌شود.

هر دو شاخص نفتی حدود ۵ درصد از ارزش خود را طی هفته گذشته به‌خاطر نگرانی‌های تقاضا از دست داده‌اند.

کنسرسیوم خط لوله کاسپین که یک شرکت انتقال نفت قزاقستانی- روسی است، پس‌از حدود ۳۰ روز توقف، صادرات خود را از ۲۲ آوریل آغاز کرده‌است.

اما برخی تحلیلگران عقیده دارند بدتر شدن بحران اوکراین فشار بر اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه را افزایش داده و نرخ نفت را در ادامه امسال میلادی بالاتر خواهد برد.

روسیه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گاز به اروپا و دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان پس‌از عربستان است.

مورگان استنلی پیش‌بینی خود از نرخ نفت خام برنت در سه‌ماهه سوم امسال میلادی را ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش داده و ۱۳۰ دلار اعلام کرده‌است و آن را نتیجه کمبود عرضه نفت در ادامه امسال به‌خاطر عرضه کمتر روسیه و ایران می‌داند.

قیمت نفت تا پیش از امروز ۵ تیر

قیمت نفت‌خام با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۱۰۷.۰۶ دلار رسید؛ همچنین نفت سنگین ایران با ۲.۱۹ درصد رشد به ۱۰۸.۸۶ دلار رسیده است.

نرخ نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آنها به شرح زیر است: نرخ سبد نفتی اوپک به ۱۱۱.۰۹ دلار رسید همچنین، نرخ نفت برنت در امریکا با ۰.۲۸ درصد رشد به ۱۰۹.۱ دلار رسید.

طبق این گزارش،‌ نرخ نفت برنت در انگلیس با ۰.۱۶ درصد رشد به ۱۱۳.۱۹ دلار و  نرخ جهانی نفت خام با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۱۰۷.۰۶ دلار رسید؛ همچنین نرخ نفت WTI در بازار امریکا با ۰.۲ درصد رشد به ۱۰۷.۶۲ دلار رسید.

گفته می شود،  نفت سنگین ایران به ۱۰۸.۸۶ دلار رسید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها