|
کدخبر: 264693

هفته گذشته ؛ بالاترین قیمت نفت در بازار جهانی کلید خورد

قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کرد تا جایی که به بالاترین سطح سه ماهه خود رسید.

انرژی هفته گذشته ؛ بالاترین قیمت نفت در بازار جهانی کلید خورد

قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کرد تا جایی که به بالاترین سطح سه ماهه خود رسید. در ابتدای معاملات، بازارها در معرض ترس از اقدامات جدید بسته شدن برای مبارزه با "کووید -۱۹" در شانگهای، تأثیر تقاضای شدید برای سوخت در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده در جهان، قرار گرفتند.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افت ۰.۴ درصدی در روز گذشته، ۹۴ سنت یا ۰.۷۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش ۰.۵ درصدی در روز پنجشنبه، ۸۸ سنت یا ۰.۷۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲.۳۹ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت برای چهارمین هفته متوالی به سمت افزایش رکورد می‌رود، در حالی که نفت خام آمریکا به سمت ثبت هفتمین افزایش هفتگی متوالی پیش می‌رود.

گفته می شود، محدودیت‌های جدید ضد اپیدمی کرونا در شانگهای نگرانی‌هایی را در مورد تقاضا در چین ایجاد کرده اما با انتظارات مبنی بر ادامه کمبود عرضه جهانی با تقاضای قوی ایالات متحده برای سوخت و افزایش آهسته تولید نفت خام توسط اوپک پلاس، این ضررها مهار شد.

همچنین شانگهای و پکن روز پنجشنبه پس از اعمال محدودیت‌های قرنطینه جدید در بخش‌هایی از شانگهای، بزرگترین قطب اقتصادی چین و اعلام دور آزمایش انبوه میلیون‌ها نفر از ساکنان، به وضعیت هشدار COVID-19 بازگشتند.

واردات نفت خام چین در ماه مه حدود ۱۲ درصد افزایش یافت، اما پالایشگاه‌ها همچنان در حال مبارزه با افزایش ذخایر در بحبوحه تعطیلی و کندی اقتصاد هستند که بر تقاضای سوخت در ماه گذشته تأثیر گذاشت در همین حال، اوج تقاضای سوخت در تابستان در ایالات متحده همچنان از قیمت نفت خام حمایت می‌کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر