|
کدخبر: 262815

سران اروپایی بر سر نفت روسیه به نتیجه نرسیدند

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد سران اتحادیه اروپا در نشست روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بعید است به توافقی برای تحریم واردات نفت روسیه دست پیدا کنند.

انرژی سران اروپایی بر سر نفت روسیه به نتیجه نرسیدند

اورزولا فون در لاین در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: تصور نمی‌کنم این نشست محل مناسبی برای توافق درباره تحریم نفت روسیه باشد. ما نباید به این نشست چشم بدوزیم. مذاکرات با کشورهای عضو همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است واردات نفت روسیه از سوی اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان سال متوقف شود و به مجارستان و چند کشور دیگر فرصت بیشتری برای توقف واردات نفت روسیه داده شود.

این اقدام، شدیدترین تحریمی خواهد بود که اتحادیه اروپا در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین از ۲۴ فوریه، تصویب خواهد کرد. با این حال مجارستان تاکنون حاضر نشده است وتوی پیشنهاد تحریم نفت روسیه را لغو کند. این کشور اروپای شرقی می‌گوید به صدها میلیون یورو برای ارتقای زیرساخت پالایش و خط لوله خود نیاز دارد تا بتواند واردات نفت از روسیه را قطع کند و مدرن سازی سیستم انرژی این کشور میلیاردها یورو هزینه خواهد داشت.

فون در لاین گفت: مذاکرات عمدتا به کار روی جزییات این تحریم متمرکز شده است و تصور نمی‌کنم این موضوعی باشد که در شورای اروپا تصمیم گیری شود. اظهارات وی منعکس کننده اظهارات یک مقام اتحادیه اروپاست که گفته بود به هیچ وجه امکان ندارد سران کشورهای اروپایی در این نشست درباره چنین موضوع فنی مذاکره کنند.

بر اساس گزارش رویترز، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، روز گذشته اظهار کرده بود اتحادیه اروپا احتمالا تا چند روز آینده برای تحریم واردات نفت روسیه به توافق می‌رسد اما ضربه زدن به صندوق جنگ روسیه شاید مستلزم کنترل قیمتهای جهانی نفت باشد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر