|
کدخبر: 261420

پرونده ارزان فروشی بنزین به کجا رسید؟

با وجود اینکه طرح بحث ارزان فروشی بنزین از سمت کمیسیون انرژی و معاون وزیر نفت بازتاب زیادی به همراه داشت،ولی مشخص نشد مدارک این پرونده به مراجع قضایی فرستاده شده یا عقب نشینی صورت گرفته است.

انرژی پرونده ارزان فروشی بنزین به کجا رسید؟

در هفته‌های گذشته و در جریان طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از سمت مجلس شورای اسلامی، ادعایی مبنی بر فروش بنزین ۵۰۰ تومانی در یک برهه از سال ۹۹ مطرح شد.

در ابتدا مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در سال ۹۹ برخی محموله‌های بنزین با نرخ ۵۰۰ تومان در هر لیتر صادر شده است، افزود: درست است که قیمت نفت خام بالا پایین داشته و تحریم‌ها هم اثر گذار بوده است، اما اینکه قیمت فرآورده نفتی از قیمت نفت خام کمتر بشود معقول نیست.

پس از آن جلیل سالاری معاون وزیر نفت ضمن تأیید این موضوع با انتقاد از ممنوعیت ساخت مخازن ذخیره سازی فراورده‌های نفتی گفت: نتیجه این شد که در دولت قبل و دوران کرونا، بنزین به لیتری ۵۰۰ تومان صادر شد و کمترین مزیت نصیب کشور شد.

طرح این ادعا با واکنش گسترده رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شد. برخی این اقدام را درست چند ماه پس از افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸، نمایانگر حراج منافع ملی دانستند. در ادامه برخی واکنش‌ها در رسانه‌های داخلی و خارجی آورده شده است، البته این اظهارات در فضای مجازی هم واکنش‌های تندی از طیف‌های مختلف سیاسی به همراه داشت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها