|
کدخبر: 260497

قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد

افزایش نرخ نفت در بازار جهانی باعث شده تا نرخ بنزین در جایگاه‌های امریکا به بالاترین میزان در تاریخ این کشور برسد.

انرژی قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد

انجمن خودروی امریکا اعلام کرد که نرخ بنزین در پمپ بنزین‌های این کشور شب گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

بر اساس اعلام این انجمن متوسط نرخ هر گالن بنزین که معادل ۳.۷۸ لیتر است، به ۴.۴۳ دلار افزایش یافته است. این آمار بر اساس اطلاعات ۶۰ هزار پمپ بنزین در سرتاسر امریکا محاسبه شده است.

کالیفرنیا به طور معمول گران‌ترین بنزین را‌‌‌‌‌‌‌‌ در امریکا عرضه می‌کند و حالا شهروندان این کشور مجبور هستند که به ازای هر ۳.۷۸ لیتر ۵.۸۷ دلار پول بپردازند. طی هفته گذشته نرخ بنزین در امریکا روز به روز افزایش یافت و دلیل آن بالا رفتن نرخ نفت در بازار جهانی بود. البته تلاش‌های کاخ سفید برای جلوگیری از بالا رفتن نرخ نفت نیز تا الان ناکام بوده است.

در معاملات دیروز نرخ نفت از ۱۱۰ دلار در هر بشکه عبور کرد و نرخ نفت امریکا هم به مرز ۱۰۹ دلار رسیده بود.

میزان نفت و سوخت انبارشده در کشورها هم به خاطر بالا رفتن تقاضا برای حامل‌های انرژی کاهش یافته و برخلاف افزایش تقاضا میزان عرضه نفت به بازار جهانی با محدودیت مواجه است. بحران در اوکراین هم مزید بر علت رشد نرخ نفت در بازار جهانی شده است؛ چراکه برخی کشورها از جمله امریکا به سمت تحریم نفت روسیه رفته‌اند. روسیه سومین تولیدکننده و سومین صادرکننده نفت در جهان به شمار می‌رود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها