|
کدخبر: 244494

افزایش پیاپی قیمت نفت آمریکا

انفجار یک پالایشگاه در نیواورلئان آمریکا در روز دوشنبه عرضه بنزین در این کشور را محدودتر کرده و قیمت آن را در آستانه فصل بهار و تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها بالاتر می‌برد.

قیمت بنزین در آمریکا برای هشتمین هفته پیاپی افزایش یافته‌است و انفجار یک پالایشگاه بزرگ در نیواورلئان احتمالا بازهم قیمت بنزین را بالا می‌برد.

افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین باعث شده قیمت بنزین در آمریکا در روز دوشنبه باز هم بالا رفته و با یک افزایش ۳.۲ سنتی نسبت‌به هفته قبل‌از آن، به ۳.۵۲ دلار در هر گالن برسد.

شرکت گس‌بادی که بر بازار سوخت آمریکا نظارت دارد اعلام کرد: «بالا رفتن احتمال حمله روسیه به اوکراین بازارهای نفت را تحت تاثیر قرار داده و باعث ادامه افزایش قیمت بنزین شده‌است. اما مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در وین ادامه دارد و در صورت رسیدن به یک قرارداد، نفت ایران به بازارها بازمی‌گردد و به پایین آوردن نگرانی‌های عرضه کمک می‌کند».

رییس این مؤسسه تحلیلی اضافه کرد: «آمریکا تنها چند هفته با افزایش سالانه قیمت بنزین در فصل بهار فاصله دارد. افزایش رفت‌وآمدها به‌دنبال پایان زمستان و فصل تعمیرات و نگهداری پالایشگاه‌ها و همچنین بالا رفتن تقاضا، افزایش بیشتر قیمت بنزین را به‌دنبال خواهد داشت».

انفجار یک پالایشگاه در نیواورلئان در روز دوشنبه هم روند افزایش قیمت بنزین در آمریکا را تسریع می‌کند، چون عرضه بنزین در این کشور محدودتر خواهد شد. این انفجار خانه‌های اطراف را لرزاند و تا کیلومترها آن‌طرف‌تر هم شنیده شد.

پالایشگاه نفت شرکت ماراتن پترولیوم در گری‌ویل لوئیزیانا یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های آمریکا و یکی از عرضه‌کنندگان اصلی بنزین و دیزل در این کشور است. ظرفیت تولید این پالایشگاه به ۵۷۸ هزار بشکه در روز می‌رسد.

۱۰ ‌درصد از ظرفیت پالایشی این منطقه از قبل به‌خاطر تعمیرات تعطیل بوده‌است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر