|
کدخبر: 212543

تصمیم شهرداری تهران برای تغییر ساعت طرح ترافیک باید ملغی شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از ورود این مجمع به موضوع تغییر ساعت طرح ترافیک در تهران خبر داد و گفت: این تصمیم فقط منجر به افزایش شیوع کرونا در پایتخت می‌شود و تصمیمی ضد مردمی و صرفا برای افزایش درآمد سازمان‌ها و نهادهایی مثل شهرداری است.

جامعه تصمیم شهرداری تهران برای تغییر ساعت طرح ترافیک باید ملغی شود

احمد نادری با اشاره به تصمیم جدید شهرداری تهران مبنی بر شروع طرح ترافیک از ساعت ۷:۳۰ صبح به جای ۸:۳۰ و تغییر ساعت پایان طرح ترافیک از۱۶:۳۰ به ساعت ۱۷:۳۰، عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی کاهش شیوع کرونا در کلانشهرهایی مانند تهران، کاهش بار حمل و نقل عمومی است؛ در چنین شرایطی اخذ چنین تصمیمی که فقط به بار ترافیکی شهر می‌افزاید چه ضرورتی داشت؟

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌‎رفت در دوره جدید مدیریت شهرداری تهران، رویکردی مردم محور و به دور از انتقاع سازمان‌ها و نهادها از جمله شهرداری اتخاذ شود، افزود: توقع ما این بود که تیم جدید مدیریتی در شهرداری از دیدگاه‌های نئولیبرال فاصله بگیرند ولی این تصمیمات نشان می‌‎دهد نه تنها جلوی این تصمیمات گرفته نشده بلکه چنین تصمیمات غلطی در حال تشدید است.

تصمیم جدید شهرداری تهران به افزایش شیوع کرونا در تهران می‌انجامد

وی تصریح کرد: از شهردار تهران انتظار داریم هرچه سریع‌تر این تصمیم غلط را ملغی و اجازه ندهد بار ترافیکی به حمل و نقل عمومی منتقل شود و  مجددا شیوع کرونا در تهران سرعت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: از سوی دیگر علت ادامه دار بودن طرح ممنوعیت تردد شبانه برای همگان جای سوال دارد؛ هیچ دلیل علمی برای ادامه این طرح مگر برای گرفتن جریمه‌ها و کسب درآمد وجود ندارد. این طرح نیز بر افزایش بار ترافیکی در ساعاتی خاصی در پایتخت دامن زده است.

نادری با بیان اینکه این موضوع حتما در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران مطرح خواهد شد، گفت: مجمع نمایندگان استان تهران قطعا نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد و در صورت لزوم از ابزارهای نظارتی خود در این ارتباط استفاده می‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد: با توجه به اینکه اعلام شده این طرح از روز دوشنبه (دهم آبان ماه) قرار است اجرایی شود، ضرورت دارد این موضوع مورد تجدید نظر قرار گیرد تا موجبات نگرانی مردم را فراهم نکند.


 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها