|
کدخبر: 250946

جهش ۱۰۰ درصدی صادرات نفت

وزیر نفت گفت: دشمن سعی می‌کند با توقیف کشتی‌های ما مانع جهش در صادرات نفت ایران شود، در نشستی به سخنگوی سپاه گفتم حوزه تولید و امضای قرارداد خرید و فروش نفت با وزارت نفت و تأمین امنیت محموله‌ها با شما؛ جاهایی نفت بردیم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نخواهند کرد.

جواد اوجی وزیر نفت کشورمان با بیان این که به محض شروع دولت، ما همه ظرفیت‌ها را برای فروش نفت ایران بسیج کردیم که جا دارد اینجا از ستاد مقابله با تحریم و سران سه قوه و به‌ویژه شخص آقای رئیس‌جمهوری تشکر کنم ادامه داد: ما از ظرفیت‌ها، راهکارها و مدل‌های قراردادی مختلف استفاده کردیم که بتوانیم نفت را صادر کنیم، از همان ماه‌های نخست دولت مردمی، صادرات نفت ایران روندی صعودی به خود گرفت.

وی افزود: هجوم آمریکایی‌ها به کشتی حامل نفت ایران فقط در یکی دو مورد رسانه‌ای شد، اما در چند مورد دیگر نیز این اتفاق رخ داد.

به گفته او، از نظر حجمی صادرات میعانات گازی ما ۳ برابر شده است و حتی برخی ماه‌ها تا ۴ برابر نیز صادرات افزایش یافته است.نه‌تنها درآمدهای نفتی حاصل از صادرات نفت در دولت مردمی به تمام و کمال وصول می‌شود، بلکه ما وصول درآمدهای سنواتی را نیز احیا کرده‌ایم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم قانون بودجه نهایی شود زیرا تغییراتی در آن ایجاد شده است. این موضوع نیز به وقتش مطرح خواهد شد، در بودجه سال جاری نیز تحقق درآمدهای ارزی و ریالی حاصل از فروش نفت به‌صورت کامل و حتی بیشتر از حد مصوب انجام شده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

ارسال نظر