|
کدخبر: 249543

کاهش ۴ درصدی آب سدهای استان اصفهان

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه کل ذخیره سدهای این استان هم اکنون ۲۶۳ میلیون مترمکعب است،گفت: ذخایر آبی سدهای استان نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش دارد.

احسان الله امینی با تشریح آخرین وضعیت ذخایر ۶ سد استان اصفهان از ابتدای سال آبی (مهر ماه) تاکنون اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب امروز یکشنبه ۲۲ اسفندماه به ۲۱۹ میلیون مترمکعب رسید.

او با اشاره به اینکه حجم سد زاینده رود سال گذشته در چنین روزی ۲۲۲ میلیون مترمکعب و در بلندمدت (۵۱ ساله) ۶۸۷ میلیون مترمکعب بود، افزود: ذخیره کنونی سد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته تقریباً ثابت است و در مقایسه با بلند مدت ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶.۶ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب دارد، ابراز داشت: این حجم آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶ میلیون مترمکعب بود، ۷۳ درصد افزایش دارد و در مقایسه با بلند مدت مشابه که ۲۱ میلیون مترمکعب بود ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: سد قره آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۵ میلیون مترمکعب آب دارد که این حجم در مقایسه با سال گذشته که ۱۸ میلیون مترمکعب بود ۱۸ درصد کاهش حجم دارد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد حنا سمیرم اشاره و خاطرنشان کرد: ذخیره این سد با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب در حال حاضر ۹.۵ میلیون مترمکعب است در حالی که حجم آن سال گذشته ۱۵.۵ میلیون مترمکعب آب بود؛ مقایسه ذخیره کنونی این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت که ۱۷.۵ میلیون مترمکعب بود ۴۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

امینی همچنین به وضعیت سد خمیران در مجاورت شهر تیران اشاره کرد و گفت: این سد با گنجایش ۷.۱ میلیون مترمکعب اکنون ۳.۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر است.

او با اشاره به وضعیت سدباغکل خوانسار، اظهار داشت: این سد با ظرفیت ۵.۸ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱.۶ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد ۲.۳ میلیون مترمکعب بود، از این رو حجم کنونی نسبت به سال پیش ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت که ۲.۱ میلیون مترمکعب بود، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

امینی با اشاره به اینکه ظرفیت سدهای استان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون مترمکعب است، ابراز داشت: حجم آب مخازن سدهای استان هم اکنون ۲۶۳ میلیون مترمکعب است و به رغم بارش‌های خوبی که در حوضه زاینده‌رود در روزهای اخیر شاهد بودیم اما ذخیره کنونی کل سدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که در مجموع ۲۷۲ میلیون مترمکعب بود حدود چهار درصد کاهش نشان دارد اما امید است بارش‌های خوبی را پیش رو داشته باشیم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها