|
کدخبر: 245275

خط و نشان برای متخلفان آزاسازی حریم دریا

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های واصله برخی سازه‌ها در حریم ۶۰متر هنوز تخریب نشده‌اند، تأکید کرد: دسترسی مردم به سواحل آزاد شده یکی از موضوعات جدی است که باید به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن درویشیان» که به‌منظور پیگیری اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر عقب‌نشینی دستگاه‌های دولتی و نهادها از حریم دریا به مازندران سفر کرده است، گفت: پس از دستور رئیس‌جمهور برای آزادسازی سواحل از ساخت و سازهای غیرمجاز و رعایت حریم ۶۰متری سواحل دریا به استان‌های شمالی سفر کرده‌ایم تا از نزدیک بر روند آزادسازی سواحل نظارت کنیم.

وی افزود: گزارش‌هایی به ما رسیده است که برخی از مستحدثات در حریم ۶۰متر هنوز تخریب نشده‌اند و از نزدیک این موارد را بررسی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان متذکر شد: اگر مشکلات فنی و حقوقی موجب عدم عقب‌نشینی این درصد کم از مستحدثات باشد باید برطرف شود اما اگر بدون نکته فنی و حقوقی کوتاهی در این قضیه صورت گرفته باشد، با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها در اجرای دستور ملی رئیس‌جمهور همکاری لازم را داشتند اما نکته مهمی که باید به آن پرداخته شود، بعد از آزادسازی سواحل است؛ یعنی دسترسی مردم به ساحل آزاد شده که از موضوعات جدی است و باید به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان همچنین خاطرنشان کرد: طبق دستور دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور مبنی بر اینکه سواحل آزاده شده باید از طریق شهرداری‌ها و بخش خصوصی برای استفاده مردم آماده‌سازی شود، تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌بایست نسبت به این مسأله اقدام کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر