|
کدخبر: 236306

برق کارخانه های سیمانی سهیمه بندی می شود؟

برق واحدهای فولادی قطع شد.گویا بعد از فولاد دولت محدودیت جدیدی برای کارخانه‌های سیمان اعمال کرده است. قطع برق قیمت سیمان را بالا می‌برد؟

دولت محدودیت جدید را برای کارخانه‌های سیمانی اعمال کرده است. گویا در سه روز گذشته وزارت نیرو به مدیران کارخانه‌های سیمانی اعلام کرده که تا سه روز آینده برق آنها هم سهمیه‌بندی می‌شود.

سهمیه‌بندی برق سیمانی‌ها در حالی امروز تشدید شده که برق واحدهای فولادی هم قطع شد. گویا دولت با اعمال این محدودیت‌های جدید قصد دارد برق و گاز خانوار را تامین کند.

آیا قطع برق سیمان تا پایان هفته ادامه دارد؟

یک کارشناس صنعت سیمان گفت: وزارت نیرو از ابتدای هفته به کارخانه‌های سیمانی و فولادی اعلام کرده است که در این سه روز (یعنی تا فردا) محدودیت جدید در حوزه برق برای کارخانه‌های سیمان اعمال می‌شود این در حالی است که آنها وعده دادند که محدودیت برق تا پایان هفته برطرف می‌شود.

نادر غفاری توضیح داد: اعمال محدودیت برای کارخانه‌های سیمانی در هر منطقه و استقرار کارخانه‌ها متفاوت است. گویا دولت با سهمیه‌بندی گاز و برق در نظر دارد نیاز خانگی را تامین کند.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت جدید برق برای کارخانه‌های سیمانی هنوز تولید سیمان نسبت به مدت مشابه ماه گذشته کم نشده است. به عنوان مثال در هفته گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان به بورس کالا عرضه شده است.

غفاری گفت: به دولت هشدار دادیم چنانچه قطع برق سیمانی‌ها در این هفته هم تداوم داشته باشد، این قطعی برق در نهایت منجر به کمبود سیمان در بازار می‌شود. در صورت کمبود قیمت سیمان نیز در بازار افزایش خواهد یافت.

تولید سیمان در زمستان ۱۴۰۰

براساس این گزارش تولیدکنندگان سیمان می‌گویند چنانچه قطع برق صنعت سیمان تداوم داشته باشد تولید سیمان در زمستان کاهش پیدا می‌کند. پیش‌تر عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفته بود: «وزارت نیرو از ساعت هفت صبح تا ۱۰ شب برای صنعت سیمان محدودیت ایجاد کرده است. آنها توانسته‌اند در شبانه روز ۵۰ درصد برق تولیدکنندگان سیمان را تامین کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر