|
کدخبر: 218100

شوک دوباره به قیمت سیمان و آهن/ مصالح ساختمانی گران می شود؟

در حالی که تورم مصالح ساختمانی در تابستان امسال سه رقمی شده است، صنایع فولاد و کارخانه های سیمان این بار با جیره‌بندی گاز مواجه شده‌اند و احتمال جیره‌بندی برق در زمستان هم وجود دارد.

 تابستان‌ها با قطع برق دست و پنجه نرم می‌کنند و زمستان‌ها با قطع گاز. حالا چند روزی می‌شود که کارخانه‌های سیمان و فولاد از جیره‌بندی گاز صنایع خبر می‌دهند. هرچند که امسال نه تنها گاز صنایع تامین نشده که تامین گاز نیروگاه‌های حرارتی برق هم با مشکل مواجه شده و احتمال جیره‌بندی هم زمان گاز و برق وجود دارد. 

محسن موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفته است قطع گاز نیروگاه‌های برق از اواخر تابستان شروع شده است. او به ایرنا توضیح داده که امسال برخلاف هرسال مازوت‌سوزی صنایع زودتر شروع شده و طبق اعلام وزارت نیرو از ۱۷ شهریور سوخت نیروگاه تبریز از گاز مایع به مازوت تبدیل شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که نرخ تورم در بازار مصالح ساختمانی سه رقمی شده و هم اکنون نرخ تورم مصالح ساختمانی از تورم عمومی پیشی گرفته است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه مصالح ساختمانی در تابستان۱۴۰۰ به ۸۸.۴درصد و نرخ تورم نقطه‌ای آن به ۶۵.۲درصد رسید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر