|
کدخبر: 227663

اگر هنوز سهمیه بنزین جبرانی نگرفته اید، بخوانید

مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره دلایل عدم واریز سهمیه بنزین جبرانی برای برخی خودروها توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره واریز سهمیه‌های جبرانی پس از حمله سایبری به این سامانه گفت: در آذرماه سهمیه‌های جبرانی ۵ لیتری و ۱۰ لیتری که برای وسایل نقلیه شخصی در نظر گرفته شده بود، واریز شد، اما برای خودرو‌های عمومی واریزی صورت نگرفت، زیرا باید جزئیات آن در یک کارگروه مشخص می‌شد. به دلیل تغییرات مدیریتی که صورت گرفت، هنوز جلسه این کارگروه برگزار نشده است.

او افزود: چون سهمیه‌های جبرانی واریز نشده مربوط به بخش حمل و نقل عمومی است در نتیجه باید وزارت کشور در این جلسه شرکت کند.وزارت کشور متولی شناسایی خودروهای عمومی است که سهمیه جبرانی برای آن ها واریز نشده است. زیرا تمام این خودرو‌ها فعال نیستند و سهمیه باید به کارت خودرو‌هایی که فعال هستند، واریز شود.

ابهام در نحوه تخصیص سهمیه جبرانی برای خودرو‌ها

رضایی گفت: نحوه تخصیص سهمیه جبرانی برای خودرو‌های عمومی نیز باید در کارگروه مدیریت مصرف که متشکل چند وزارتخانه مانند وزارت نفت، وزارت کشور و وزارت صنعت است، مشخص شود. یعنی این کارگروه باید پس از تصویب میزان سهمیه جبرانی برای خودرو‌های عمومی، مشخص کند که این سهمیه باید به چه کسانی و با چه مکانیزمی پرداخت شود.

او توضیح داد: ممکن است این طور تصویب کنند که کارت سوخت این دسته از وسایل نقلیه، شارژ شود یا این که سهمیه جبرانی بخش حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌های اینترنتی به صورت اعتباری در کارت بانکی آن‌ها واریز شود. بنابراین، کارگروه مدیریت مصرف باید حتما برگزار شود تا خودرو‌های هدف را شناسایی کنند و تخصیص برای آن‌ها نیز صورت بگیرد. تلاش بر این است که در نیمه ابتدایی دی ماه، این کارگروه تشکیل شود و حدود یک تا دو هفته پس از دریافت مصوبه این کارگروه، می‌توانیم آن را عملیاتی کنیم.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها