|
کدخبر: 223689

نگرانی درباره افزایش قیمت بنزین / تغییر سهمیه ها در راه است؟

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت روی هر لیتر بنزین بیش از ۲۵۰۰ تومان و روی هر لیتر گازوئیل بیش از ۶ هزار و ۵۵۰ تومان یارانه پرداخت می‌کند و دولت می‌خواسته قیمت گازوئیل را در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش دهد که مجلس مانع آن شده است.

انرژی نگرانی درباره افزایش قیمت بنزین / تغییر سهمیه ها در راه است؟

به گفته برخی از کامیون‌داران، سهمیه سوخت آنها واریز نشده و یا برخی دیگر می‌گویند میزان سهمیه موجود در کارت آنها کمتر از ماه‌های قبل بوده است. اما آیا سهمیه سوخت کامیون‌ها تغییر کرده است؟

احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران می‌گوید: سهمیه سوخت‌ کامیون‌داران کم نشده است. پس از حمله سایبری به جایگاه‌ها، سهمیه‌ها به هم ریخته شده است. این حمله موجب شده موجودی کارت برخی از کامیون‌ها صفر و سهمیه برخی دیگر، نامشخص شود. این مشکل تا یک هفته پیش هم ادامه داشت.

کریمی ادامه می‌دهد: پنجشنبه و جمعه این هفته، اطلاعاتی که باید از طریق سازمان راهداری به سامانه وزارت نفت می‌رفت با مشکل مواجه شد و این موجب شد حدود ۲۰ هزار ناوگان دیرتر سهمیه سوخت بگیرند و این تصور به وجود بیاید که سهمیه کم شده ست.

او خاطرنشان می‌کند: سهمیه بنزین و گازوئیل کامیون‌دارها تغییری نکرده و تنها مشکلات مقطعی به وجود آمده که به زودی حل می‌شود.

حمله سایبری به سامانه سوخت، چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۰ رخ داد و سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت در کل کشور متوقف و بسیاری از پمپ‌بنزین‌ ها تعطیل شدند.

چرا مردم نگران احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی‌اند؟

هر سال و در آستانه تصویب قانون بودجه، بحث افزایش حامل‌های انرژی و گازوییل مطرح می‌شود. امسال هم از این قائده هم مستثنا نبود؛ به خصوص که رییس کمیسیون انرژی، تابستان امسال از واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی صحبت کرده بود و بعد از اختلال در سامانه سوخت‌گیری هم زمزمه‌های افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به خصوص بنزین و گازوییل در ایران مطرح شد.

به همین دلایل هم با وجود این دولت و مجلس هر دو افزایش قیمت حامل‌های سوخت را رد کرده بودند اما همچنان، عده‌ای از احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اظهار نگرانی می‌کنند.

قیمت گازوییل چقدر است؟

آبان ماه ۹۸ آخرین باری بود که بنزین گران شد اما قیمت گازوییل و سی ان جی بدون تغییر ماند.

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت روی هر لیتر بنزین بیش از ۲۵۰۰ تومان و روی هر لیتر گازوئیل بیش از ۶ هزار و ۵۵۰ تومان یارانه پرداخت می‌کند و دولت می‌خواسته قیمت گازوئیل را در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش دهد که مجلس مانع آن شده.

منبع: اقتصاد نیوز
  • تام ارسالی در

    اخ جون باز آتیش بازی شروع میشه

  • شاهین اکبری ارسالی در

    شما بی خودی جو ندین بنزین گرون نمیشه

  • خسرو ارسالی در

    بنزین و گازوئیل ایران مفت و رایگانه

  • ناشناس ارسالی در

    همین ارزونی گازوئیل که طرف ماشینش خاموش نمیکنه نگران کرایه ها هستید با گرون شدن بنزین هم همین اتفاق می افته

  • بیژن پارسا ارسالی در

    این کرم گرانی بنزین که راه انداخته اید ت ا مخاطب جمع کنید کی می‌خوابد

ارسال نظر