|
کدخبر: 218547

طرح جدید مجلس برای رفع مشکل کمبود برق

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در طرح مانع زدایی از صنعت برق کشور ۶ سرفصل مخصوص برای توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دیده شده و به زودی این طرح نهایی خواهد شد.

مالک شریعتی نیاسر در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر، در جمع خبرنگاران، بیان کرد: به دنبال خاموشی های تابستان امسال کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصمم به ارائه طرحی برای مانع زدایی از صنعت برق شد، این طرح تدوین شده و پس از نهایی شدن در کمیسیون برای تایید نهایی به صحن علنی مجلس ارسال و سپس اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح ۶ سرفصل مخصوص انرژی های تجدیدپذیر دارد، اظهار کرد: یکی از موارد این طرح تکلیف صنایع در بحث احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی با حداقل هزارمگاوات از محل انرژی های تجدید پذیر بوده که تلاشی برای اجرایی و دائمی شدن بند"ز" تبصره ۱۵ است تا به صورت سالانه تا ۵ سال یک درصد برق مشترکان صنایع از محل انرژی های تجدید پذیر تامین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید یکی دیگر از راهکارهایی است که مورد تاکید جدی قرار خواهد گرفت. تاکید بر خرید حداقل هزار مگاوات از انرژی‌های تجدید پذیر یکی دیگر از راهکارها برای توسعه انرژی های تجدید پذیر است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به تکلیف قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر استفاده ۲۰ درصد برق دستگاه های اجرایی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، بیان کرد: این مصوبه اجرایی نشده، بنابراین در مجلس با یک تغییر کوچک تلاش می کنیم اجرایی شود. طبق این تغییر دستگاه ها دو سال مهلت دارند شدت مصرف خود را کاهش دهند. در این طرح تلاش می شود تولید کنندگان برق از انرژی های تجدید پذیر با الزام به تامین داخل مازاد برق خود را بتوانند صادر کنند.

شریعتی در پایان با اشاره به مشکل تامین گاز در اثر کاهش فشار مخزن در پارس جنوبی، افزود: طرحی برای فشار افزایی مخزن گاز پارس جنوبی با کمک صنایع فلزی و پتروشیمی تهیه می شود که صنایع فلزی و پتروشیمی با تشکیل یک کنسرسیوم در این زمینه فعال خواهند شد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها