|
کدخبر: 211565

مشکل جایگاه های سوخت کی برطرف می شود؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: مشکل عرضه سوخت در همه جایگاه‌ها به صورت دستی درحال رفع شدن است و تا چند ساعت آینده این مشکل درسراسر کشور برطرف می‌شود.

جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، اظهار داشت: مشکل در پی اختلال ارتباطی به وجود آمده میان سامانه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت با سامانه مرکزی پدید آمده که این چالش در حال بررسی و رفع است.

وی افزود: برای رفع این مشکل به صورت دستی در حال اقدام هستیم و سیستم آفلاین داخل جایگاه های عرضه سوخت را با نصب نرم افزار فعال می‌کنیم و ارتباط بین ترمینال و مرکز در بعضی از جایگاه‌ها برقرار شد.

معاون وزیر نفت اذعان داشت: هم اکنون امکان سوخت‌گیری در حدود ۱۵جایگاه عرصه سوخت درشهر تهران فراهم شده و در استان‌ها نیز به همین ترتیب عمل کرده ‌ایم.

سالاری ادامه داد: کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال اعزام به جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور هستند و به تدریج به تعداد جایگاه‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

وی در واکنش به مطرح شدن گزینه حمله سایبری در برخی از رسانه‌ها، گفت: این مورد هم اکنون در حال بررسی کاست که ببینیم آیا مشکل نرم افزاری یا حمله سایبری بوده است.

معاون وزیر نفت با تاکید براینکه تاچند ساعت آینده سامانه فعال شده و مشکل عرضه سوخت در سراسر جایگاه های عرضه سوخت کشور رفع می‌شوند، گفت هم اکنون به لحاظ جابجایی و انتقال فرآورده در کشور مشکلی وجود ندارد و ذخیره سازی‌های فرآورده به مقدار کافی وجود دارد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر