|
کدخبر: 208569

این رانندگان منتظر واریز سهمیه بنزین باشند

درحالی که رانندگان تاکسی های اینترنتی مدعی هستند که سهمیه سوخت آنها واریز نشده اما شرکت ملی پالایش و پخش کشور می گوید هیچ دیرکردی صورت نگرفته است.

انرژی

بحث سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی، یکی از داغ ترین مباحث این روزها است.

دکتر مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دراین باره می گوید:  

به صورت کلی دو نوع سهمیه داریم، یک سهمیه لیتری و دیگر سهمیه هایی که برای تاکسی های اینترنتی ،آژانس های شهری، بین شهری، جانبازان ،راهبران آموزشی ، و غیره طبق مصوباتی که در کارگروه مدیریت مصرف سوخت تصویب می شود.

وی افزود: درباره این نوع سهمیه بندی ها در ابتدا باید اطلاعات از متولیان مختلف مثل وزارت راه، وزارت صمت و وزارت کشور در اختیار شرکت نفت قرار گیرد تا پس از آن ظرف ۴۸ ساعت باید این سهمیه بنزین واریز شود.

رضایی با بیان اینکه اصلا فاصله ای برای واریز سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی به وجود نیامده است افزود: اطلاعات پس از یک ماه تا ۴۰ روز از طرف شرکت ها و پس از صحت سنجی وزارت کشور به شرکت نفت ارسال می شود. با همین شیوه آخرین واریزی سهمیه ها  ۲۳ شهریورماه امسال بوده و برای مهرماه نیز این واریزی انجام می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: وزارت کشور سامانه ای راه اندازی کرده است به نام سامانه ( سماس SAMAS.IR) که رانندگان می توانند با کد ملی و  رمز پیش فرض که چهار رقم سمت راست کدملی آنها است عملکرد و واریزی هایی خود را ببینند.

رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: در واریز سهمیه های ثابت مشکلی نیست و این روش کاملا جا افتاده است.اما در نوع سهمیه های دیگر، اطلاعات از شرکت های مختلف پس از اعتبارسنجی به دست ما می رسد. ما نیز مکلف هستیم پس از کنترل نهایی سهمیه همه عزیزانی که فعالیت می کنند را واریز کنیم.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها