|
کدخبر: 206963

ماجرای توقیف نفتکش ها توسط عربستان

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن گفت که ائتلاف سعودی - آمریکایی همچنان به توقیف کشتی‌های حامل سوخت صنعا ادامه می‌دهند.

از المسیره، عمار الاضرعی روز پنجشنبه افزود: دزدی دریایی کشتی‌های حامل سوخت در دریای سرخ از سوی ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا ادامه دارد و از ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده با وجود اینکه این کشتی‌ها دارای مجوز سازمان ملل متحد هستند، جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: سکوت سازمان ملل متحد که چشم خود را به روی این موضوع بسته است و در برابر رنج‌های مردم یمن اقدامی نمی‌کند، از مهم ترین عواملی است که ائتلاف متجاوز را به تداوم توقیف کشتی‌های حامل سوخت و جلوگیری از ورود آنها به بندر الحدیده تشویق می‌کند.

پیش‌تر ائتلاف سعودی، کشتی جدیدی به نام «سی هلیوس» حامل ۲۵ هزار تن سوخت دیزل متعلق به کارخانه‌های بخش خصوصی یمن را، توقیف کرده بود.

بر اساس اعلام شرکت نفت یمن، همچنان چهار کشتی حامل سوخت یمن از سوی ائتلاف سعودی توقیف شده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا پنج سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: منیبیان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها