|
کدخبر: 203922

صف بستن دوباره برای بنزین / ماجرا چیست؟

پیامدهای برگزیت در حال نمایان‌تر شدن است و بحران سوخت در انگلیس شکل جدی تری به خود گرفته است.

برخی از پمپ بنزین‌ ها در انگلیس به علت نداشتن سوخت تعطیل شده است. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در مسیر منتهی به تعداد زیادی از جایگاه‌های فعال سوخت نیز صف‌های طولانی تشکیل شده است.

برخی رانندگان عصبانی معطل در صف‌های طولانی، می‌گویند چندین مایل مسافت را طی کرده اند تا به جایگاه دارای سوخت برسند.

وحشت ناشی از کمبود سوخت موجب شده رانندگان به جایگاه‌های سوخت هجوم برند و مخزن سوخت خودروهای خود را کاملا پر کنند و همین رفتار ناشی از نگرانی، کمبودها را تشدید و معطلی‌ها را بیشتر کرده است.

مسئولان دولتی در انگلیس کمبود راننده و تانکرهای سوخت رسان را علت این کمبود اعلام می‌کنند و از سهمیه بندی سوخت برای جایگاه‌ها خبر می‌دهند تا دست کم از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود. همزمان زمزمه‌های سهمیه بندی سوخت برای خودروها نیز شایع شده است.

کارشناسان می‌گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سخت گیری‌ها و مقررات ورود و فعالیت رانندگان دیگر کشورهای اروپایی در انگلیس موجب بروز این بحران شده است. آنان از دولت خواسته اند به سرعت دست به کار شود و شرایط جذب یا فعالیت رانندگان دیگر کشورها را تسهیل کند.

کمبود راننده و کامیون البته علاوه بر ایجاد بحران سوخت، کمبود برخی مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم را نیز موجب شده و قفسه برخی اقلام در فروشگاه‌ها خالی است.

دولت ضمن افزایش ساعت کار مجاز رانندگان خودروهای سنگین، رانندگان خودروهای سنگین ارتش را نیز به حال آماده باش در آورده است تا از آنان برای جبران کمبود راننده استفاده شود.

شرایط جاری نارضایتی را از دولت افزایش داده است و شماری از مردم و سیاستمداران می‌گویند دولت انگلیس پیش بینی‌های لازم را برای پیشگیری از این بحران و بحران‌های مشابه نکرده است.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین تصاویری از صف‌های طولانی در برابر جایگاه‌های سوخت در انگلیس پخش و اعلام کرد انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا با کمبود شدید سوخت مواجه شده است. المیادین افزود رنج و مشقت رانندگان کامیون‌ها از کمبود شدید سوخت باعث شده است در تأمین غذا و سوخت نیز مشکلاتی به وجود آید. خودروهای شخصی نیز در برابر جایگاه‌های سوخت در لندن و منطقه کنت در جنوب این کشور صف کشیده اند.

شرکت بریتیش پترولیوم برخی جایگاه‌های خصوصی خودش را تعطیل کرده و در برابر جایگاه‌های سوخت شرکت شل نیز صف‌های طولانی شکل گرفته است. حدود ۲۰۰ جایگاه سوخت با کمبود سوخت مواجه هستند.

دفتر نخست وزیر انگلیس برای کاستن از این رنج و مشقت تدابیر موقت اعلام کرده است. این در حالی است که از دولت انگلیس خواسته شده است به رانندگان بین المللی روادید کوتاه مدت داده شود تا جلوی کمبود سوخت گرفته شود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها