|
کدخبر: 201289

از تغییر سهمیه سوخت چه خبر؟

زمزمه‌های واقعی شدن قیمت بنزین، تغییر سهمیه و اختصاص سهمیه به همه شهروندان روز به روز بیشتر مطرح می‌شود اما صحبت‌های ضد و نقیض مسولان درباره این موضوع هنوز هم ادامه دارد.

طرح وان، یکی از آن طرح‌هاست که مدت زیادی در مجلس خاک می‌خورد و هر از چند گاهی یکی از نمایندگان مجلس صحبت جدیدی راجع به آن می‌کند. بر اساس طرح وان، سهمیه‌ای مساوی از یارانه سوخت به همه افراد اختصاص داده می‌شود و بر خلاف سهمیه‌بندی فعلی، این گونه نیست که یارانه سوخت تنها متعلق به رانندگان باشد؛ در آخر هم اگر چیزی از سهمیه‌ فردی باقی ماند، می‌تواند آن را از طریق بورس کالا بفروشند.

با این حال ماجرای طرح وان بسیار به درازا کشیده شده است؛ انگار هر بار یکی از نمایندگان صحبت جدیدی از این طرح می‌کند و دوباره پرونده‌اش تا سال بعد بایگانی می‎‌شود اما حالا از قبل انتخابات ۱۴۰۰ کاندیداها وعده‌هایی شبیه به طرح وان ارایه می‌دادند و پس از آن هم رییس کمیسیون مجلس صحبت‌های جدیدی درباره این طرح کرد. همین مسایل باعث شد زمزمه‌های واقعی شدن قیمت بنزین و تغییر سهمیه آن رنگ و بوی جدی به خود بگیرد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • حسین ارسالی در

    سوال من این است دولت زیر ساخت لازم را برای حمل و نقل مهیا نکرده است مردمی که برای خرید ماشین هزینه کرده اند تا دولت باچند اتوبوس سرویس دهی کنند ایا به دولت کمک نکرده اند پس بنابر این دولت نباید یک طرفه قضاوت کند ان نماینده که حرف از قیمت حاشیه خلایج فارس می زند ایا درامدها هم مثل حاشیه خلیج فارس است مورد دومچرا فقط به بنزین گیر داده ایید

ارسال نظر