|
کدخبر: 197117

ادامه روند نزولی قیمت نفت + جزییات

از آنجا که گروه اوپک پلاس در نشست خود تصمیم گرفت بر برنامه افزایش عرضه خود به میزان ۴۰۰هزار بشکه در روز پایبند بماند، قیمت نفت دوباره روند نزولی در پیش گرفت.

انرژی ادامه روند نزولی قیمت نفت + جزییات

به گزارش رویترز، پس از موافقت اوپک پلاس برای ادامه بازگشت تدریجی عرضه به بازار در شرایطی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان در حال افزایش بوده و بسیاری از پالایشگاه‌های امریکایی، که منبع اصلی تقاضای نفت خام است، همچنان تعطیل مانده، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال افت ۴درصدی روز چهارشنبه، ۱۵سنت معادل ۰.۲درصد کاهش یافت و به ۷۱دلار و ۴۴سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت امریکا پس از تجربه ۹سنت رشد در جلسه معاملاتی گذشته، با ۲۰سنت معادل ۰.۳درصد افت، به قیمت ۶۸دلار و ۳۹سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) روز چهارشنبه توافق کردند که به افزودن ۴۰۰هزار بشکه در روز به بازار ادامه دهند.

با این حال، اوپک پلاس پیش‌بینی تقاضای خود برای سال ۲۰۲۲ را افزایش داد و در عین حال، دولت بایدن از این گروه خواست که سرعت افزایش تولید خود را بیشتر کند. دولت ایالات متحده از تعهد اوپک پلاس برای پایبند ماندن آن بر برنامه افزایش عرضه ابراز خوشحالی کرد.

بورنار تونهاگن، رئیس بازار نفت ریستاد انرژی در یادداشتی اظهار کرد: "هنوز این عدم قطعیت وجود دارد که با توجه به قرنطینه‌های جدید برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، آیا تقاضا می‌تواند با سرعتی که اوپک پلاس و بازار پیش‌بینی می‌کند رشد داشته باشد یا خیر."

در ایالات متحده، پالایشگاه‌های نفت در لوئیزیانا ممکن است هفته‌ها طول بکشد که پس از وقوع طوفان آیدا دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد و همچنین از طرفی اپراتورها با کمبود برق و آب مواجه هستند که این موارد به احتمال زیاد باعث کاهش تقاضای نفت خواهد شد.

مقامات ایالات متحده اعلام کردند که شرکت‌های انرژی در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سکوها و خطوط لوله در خلیج هستند و با این حال هنوز تولید ۱.۴میلیون بشکه در روز متوقف شده است.

اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام امریکا ۷.۲میلیون بشکه کاهش یافته، اما فرآورده‌های نفتی عرضه شده توسط پالایشگاه‌ها با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان رشد قابل توجهی تجربه کرده است.

کیران کلنسی، اقتصاددان کامودیتی در Capital Economics اذعان داشت: "از آنجا که گزارش‌ها نشان می‌دهد آغاز مجدد فعالیت پالایشگاه‌ها پس از وقوع طوفان آیدا، نسبت به تولید نفت خام زمان بیشتری طول خواهد کشید، به نظر می‌رسد موجودی ذخایر در هفته‌های آینده افزایش یابد."

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها