|
کدخبر: 193335

وزیر نیرو مشکل برق را رفع خواهد کرد؟

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وعده وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع مشکل کمبود ۱۳ هزار مگاوات برق خبر داد.

انرژی وزیر نیرو مشکل برق را رفع خواهد کرد؟

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا با اشاره به جلسه صبح امروز (‌سه‌شنبه) کمیسیون صنایع که با حضور محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو برگزار شد، گفت: در این جلسه نمایندگان برنامه‌ها و رویکردهای وی برای تصدی در این وزارتخانه را بررسی کردند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو گزارش جامعی از حوزه‌های آب و برق کشور ارائه کرد؛ براساس گفته محرابیان آب به میزان مصرف و نیاز در کشور موجود است اما به دلیل نبود شبکه زیرساخت مناسب، با وجود اینکه در برخی مناطق آب پشت سد وجود دارد اما برای شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل روبه رو هستیم که رفع این مشکل نیازمند مدیریت درست است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد که می‌تواند مشکل آب ۹۰ درصد روستاها را حل کند و برای ۱۰ درصد باقی مانده نیز از ظرفیت همان مناطق برای رفع مشکلات آبی آنها استفاده کند.

حسینی کیا مشکلات حوزه برق را دیگر موضوع بررسی شده در این نشست برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق داریم که وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد برای رفع این مشکل از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا کشور به صادرکننده برق تبدیل شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به زعم آقای محرابیان، قطعی برق صنایع باید آخرین حلقه باشد، می‌توان به گونه‌ای مدیریت کرد که برق صنایع همیشه پایدار باشد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها