|
کدخبر: 187024

پیش بینی افزایش مصرف برق از فردا

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به افزایش دمای هوا از روز گذشته، پیش‌بینی می‌شود فردا مصرف از ۶۴ هزار مگاوات هم بیشتر شود.

«مصطفی رجبی مشهدی» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: امروز به دلیل افزایش دما نیاز مصرف برق در کشور به عدد ۶۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که نسبت به روزگذشته ۲ هزار مگاوات افزایش داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما پیش‌بینی می‌شود فردا مصرف برق به بیش از ۶۴ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: به طور قطع نیازمند همراهی و همکاری مردم در زمینه کاهش مصرف هستیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: همچنین نیاز به همراهی صنایع بزرگ همچنان که تاکنون همراهی کرده‌اند، هستیم و این امر باید تداوم یابد.

وی به برداشته شدن برخی محدودیت‌ها برای صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: از روزگذشته گشایشی‌هایی برای صنایع سیمان و فولاد قائل شدیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: بر این اساس صنایع سیمان می‌توانند یک نوبت کاری در شب با ظرفیت ۱۰۰ درصدی به فعالیت بپردازند و در مابقی ساعت با ظرفیت ۳۰ درصدی کار کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: چنانچه همکاری این صنایع با صنعت برق تداوم یابد، گشایش بیشتری قائل خواهیم شد.

وی درباره فعالیت صنایع فولادی هم گفت: صنایع فولادی هم با ۵۰ درصد ظرفیت در یک نوبت کاری شب کار می‌کنند و تلاش می‌شود در صورت تداوم همکاری خوب، گشایش بیشتری برای این صنایع ایجاد کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در برخی استان‌ها همچنان شاهد بدمصرفی هستیم و مردم و استانداران باید راهکارهای مدیریت مصرف را اعمال کنند.

رجبی مشهدی افزود: استان‌های خوزستان و کردستان با افزایش دمای هوا روبرو هستند که نیاز به وسایل سرمایشی را بیشتر می‌کند و امید است مردم در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

وی گفت: شرایط سختی تا عیدقربان پیش روی صنعت برق است که برای گذاز این شرایط نیاز به همراهی همگانی است.

 گرچه پیش‌بینی شده بود مصرف برق از روز دوشنبه (فردا) روند افزایشی خود را آغاز کند اما گزارش‌ها بیانگر آن است که این روند از روز گذشته با مصرف بیش از ۶۱ هزارمگاوات شروع شده و احتمال دارد در روزهای پیش رو بیشتر هم شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر