|
کدخبر: 184723

جهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۱۶ سنت رسید.

انرژی جهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی

بدر حالی که ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا کاهش یافته، اما در عین حال نگرانی ها از بر هم خوردن ائتلاف اوپک پلاس و افزایش بی رویه عرضه جهانی همچنان ادامه دارد، قیمت نفت امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست هم با ۱۱ سنت رشد به ۷۳ دلار و ۵ سنت رسید.

در حالی که تجار همچنان نگران شکست مذاکرات گروه اوپک پلاس و سرازیر شدن مقادیر زیادی نفت به بازار هستند، قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر کاهش هفتگی حدودا ۳ درصدی قرار دارد.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «کاهش قابل توجه ذخایر آمریکا این نظر را تقویت کرده که تقاضا برای مصرف همزمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی رشد کرده است.»

وی افزود: «از آنجایی که تولید نفت شیل آمریکا شاهد رشد قابل توجهی نبوده، برخی سرمایه گذاران انتظار دارند به رغم اختلافات گروه اوپک پلاس قیمت ها افزایشی باشد.»

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام و بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش داشته و ذخایر بنزین به پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۹ رسیده است. این آمارها نشان دهنده تقویت اقتصاد آمریکاست.

ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته با ۶.۹ میلیون بشکه کاهش به ۴۴۵.۵ میلیون بشکه رسیده که پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۲۰ تاکنون است.

با وجود رسیدن قیمت نفت به رقم ۷۵ دلار، تولیدکنندگان نفت شیل در حال عمل به وعده خود مبنی بر عدم افزایش تولید هستند. اما برخی تجار نگران اند که اعضای گروه اوپک پلاس تلاش کنند با خروج از این ائتلاف به صورت یکجانبه تولید و عرضه نفت را افزایش دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر