|
کدخبر: 184627

شبکه برق به پایداری رسید؟

سخنگوی صنعت برق گفت: با پایدار شدن وضعیت تولید برق حرارتی، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰ هزار مگاوات گذشت، ولی کماکان واحد‌های برق‌آبی دچار محدودیت هستند.

انرژی شبکه برق به پایداری رسید؟

طبق اعلام  پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: با پایدار شدن وضعیت تولید برق حرارتی، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰۰ هزار مگاوات گذشت، ولی کماکان واحد‌های برق‌ آبی دچار محدودیت هستند.

وی در خصوص حوادث ایجاد شده نیز خاطرنشان کرد: با برق‌دار کردن یک ترانس در پست تهرانپارس، خاموشی در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران کاهش یافته و تلاش می‌شود با برق‌دار کردن ترانس دوم تا روز شنبه به‌طور کلی خاموشی‌ های این منطقه به‌طور کامل مرتفع شود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: از صنایع عمده که تعطیلات و تعمیرات خود را به این ایام منتقل کرده‌اند تشکر می‌کنیم و برابر با مصوبه هیئت وزیران که در روز گذشته ابلاغ شد، معادل انرژی کاهش یافته که در دوره بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد با تعرفه صفر محاسبه می‌شود، علاوه بر آن، مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی‌های مالیاتی و تعهدات بیمه‌ای این دسته از مشترکان در کارگروهی که تعیین شده در دستورکار و بررسی است.

رجبی مشهدی یادآور شد: تا پایان مردادماه، پنجشنبه‌ها ادارات و سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سایر نهاد‌های عمومی تعطیل هستند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود، امکان مصرف برق دارند و برق مازاد آن‌ها را شرکت توانیر به نرخ ۳۸۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت خریداری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: ساعت خاتمه کار مراکز تفریحی و تجاری تا پایان مرداد ماه ساعت ۱۸ تعیین شده است.

 

منبع: وزارت نیرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها