|
کدخبر: 181298

افزایش نگران کننده مصرف برق در کشور

وزیر نیرو گفت: پارسال در۳۱تیرماه اوج بار حدود ۵۸ هزار مگاوات را سپری کردیم و قله مصرف پارسال ظرفیت ۵۸ هزار و حدود ۳۰۰ مگاوات را داشت اما دیروز و امروز پیک بار به نزدیکی‌ ۶۲ هزار مگاوات رسید.

انرژی افزایش نگران کننده مصرف برق در کشور

رضا اردکانیان، روز چهارشنبه در آئین افتتاح ۲۴ پروژه هفته دوازدهم پویش «هر هفته _الف _ب _ایران» از جمله سد لاستیکی فرح آباد در ساری، هفت پست برق و خطوط انتقال، چهار نیروگاه خورشیدی، دو نیروگاه مقیاس کوچک اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری اجرای مجموعه این طرح‌ها بالغ بر ۹۰۲ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۶۵ طرح در سال ۱۴۰۰ از ۲۹۰ طرح وعده داده شده به مدار بهره‌برداری آمده است.

وی افزود: اینکه حدود ۱۴ هزار روستای ما در این سال‌ها با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، یکصد تصفیه‌ خانه فاضلاب، ۵۵ تصفیه خانه بزرگ آب، ۵۷ سد مخزنی از اعتبارات ملی، بیش از ۳۳۰ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی به‌مدار بهره‌برداری آمده، صرفاً طرح‌های ساخت و سازی وزارت نیرو و شرکت‌های تابع آن بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در عرصه ساز و کارها هم کارهای بزرگ‌تری از ساخت و سازها انجام شده است، به طرح‌های ساز و کاری صورت گرفته از جمله یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: این اقدام به تنهایی منشأ تسهیل در امر ساخت و سازها بوده است.

اردکانیان با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ صنعت آب و برق، ادامه داد: گشایش‌های ارزنده‌ای در امر بودجه‌های سالیانه با کمک نمایندگان فراهم شد. کار بسیار نزدیک و مشترکی بین وزارت نیرو و استانداران در این سال‌ها از جمله در این چهار سال اخیر انجام شد. چهار سالی که حاوی دو سال از خشک‌ترین سال‌های نیم قرن اخیر و دو سال از تر سال‌ترین سال‌ها بود. مدیریت چنین سال‌هایی، مدیریت ویژه‌ای است و در عرصه کار بین بخشی آب و انرژی کارنامه بسیار خوبی از همدلی در سطح مدیران در داخل دولت و خارج از آن انجام شد.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش زودرس دمای کشور تصریح کرد: این روزها در شرایط گرمای شدید هستیم، این در حالی است که هنوز در آغاز فصل تابستان قرار داشته و افزایش مصرف را شاهد هستیم به‌نحوی که پارسال در ۳۱ تیرماه اوج بار حدود ۵۸ هزار مگاوات را سپری کردیم و قله مصرف پارسال ظرفیت ۵۸ هزار و حدود ۳۰۰ مگاوات را داشت اما دیروز و امروز پیک بار به نزدیکی ۶۲ هزار مگاوات رسیده و هنوز در آغاز این فصل هستیم.

وی ادامه داد: انشاالله با تدابیری که اندیشیده شده با تلاش شبانه روزی تلاشگران صنعت برق کشور چه در سازمان دولتی و چه در بخش خصوصی، همکاران دست‌اندرکار در نیروگاه‌های برق آبی، فعالین صنعت، همکاری و هماهنگی استانداران برای جابجایی‌های ضروری بار و از همه مهم‌تر هوشیاری و آگاهی و همیاری مردم در بخش‌های خانگی و تجاری بتوانیم با حداقل مشکل این فصل گرم و خشک را سپری بکنیم.

اردکانیان با اشاره به هفته صرفه‌ جویی اظهار داشت: این مناسبت موجب خواهد شد تا ما با استفاده از راهکارهای ساده بتوانیم مصرف آب و انرژی خود را کنترل کنیم و اخلاق مناسب‌تری در مصرف آب و انرژی آغاز بکنیم.

 

منبع: جام جم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها