|
کدخبر: 177606

قیمت جدید نفت (۱۴۰۰/۰۳/۱۸)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۴ سنت معادل ۰.۹۰ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.

انرژی قیمت جدید نفت (۱۴۰۰/۰۳/۱۸)

به دنبال انتشار امارهایی از کاهش واردات نفت چین در ماه می که موجب تشدید نگرانی ها در مورد وضعیت شکننده روند ترمیم تقاضا برای نفت شد، قیمت ها امروز در بازارهای انرژی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۴ سنت معادل ۰.۹۰ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز نیز شاهد ۰.۶ درصد کاهش بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای هم که دیروز ۰.۶ درصد افت کرده بود، امروز با ۶۰ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو گفت: «واردات نفت خام چین به پایین ترین رقم ۵ ماه اخیر رسیده... و این موید تضعیف بازار آسیاست.»

آمارها نشان می دهد به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها، واردات نفت خام چین در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۶ درصد کاهش داشته و میزان نفت ورودی روزانه پایین ترین میزان در سال جاری میلادی را به ثبت رسانده است.

قیمت نفت خام در هفته های اخیر رو به افزایش بوده به نحوی که نفت برنت حدود ۴۰ درصد و نفت خام آمریکا بیش از ۴۰ درصد در سال ۲۰۲۱ جهش داشته است. این افزایش عمدتا ناشی از انتظار افزایش تقاضا به دلیل موفقیت در واکسیناسیون کرونا در برخی از کشورها بوده است.

محدودیت در عرضه نفت سازمان کشورهای صادره کننده نفت (اوپک) و متحدانش نیز به تقویت قیمت ها کمک کرده است.

اما وارد کنندگان عمده نفت نظیر هند شاهد موج های مرگبار کرونا بوده اند که همچنان می تواند مانع از شتاب گرفتن رشد تقاضای جهانی در نیمه دوم امسال شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر