|
کدخبر: 153435

آمریکا با پول بنزین مصادره ای ایران چه کرد؟

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده ۱.۲ میلیون بشکه بنزین ایران را که سال گذشته میلادی مصادره کرده بود فروخته و پول آن که دهها میلیون دلار می شود به حساب «بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم» واریز می کند.

انرژی آمریکا با پول بنزین مصادره ای ایران چه کرد؟

مقامات رسمی وزارت دادگستری امریکا مدعی شدند که بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران را که به بهانه نقض تحریم‌ها سال گذشته گرفته و مصادره کرده بود به فروش رسانده و پول آن را به حساب «بنیاد قربانیان امریکایی کشورهای حامی تروریسم» واریز می‌کنند.

سال گذشته دولت ترامپ با ادعای اینکه ۱.۲ میلیون بشکه بنزین ایران را در ۴ تانکر به مقصد ونزوئلا ارسال می‌شده گرفته بود آن زمان محموله‌های بنزین به کشتی‌های دیگری منتقل شده و به مقصد امریکا ارسال شد.امریکا مدعی شد که این کشتی‌ها تحریم‌های امریکا علیه ایران را نقض کرده است.

مارک رایموندی «سخنگوی وزارت دادگستری امریکا» گفته است که برنامه فروش این محموله‌ها پایان یافته و در حال نهایی کردن هزینه‌ها هستیم.

وی از ارزش واقعی این محموله‌های اظهار بی‌اطلاعی کرده اما گفته است که احتمالا ده‌ها میلیون دلار ارزش داشته باشد.

رایموندی تاکید کرده است که وزارت دادگستری امریکا هنوز نیاز به حکم دادگاه برای تصرف سود حاصل از این فروش و انتقال به بنیاد «بنیاد قربانیان امریکایی کشورهای حامی تروریسم» دارد.

هفته گذشته هم امریکا نفتکش یونانی «آشیل» را با پرچم لیبریا (کشوری کوچک در غرب افریقا) توقیف کرد. مقامات امریکایی مدعی شده‌اند این کشتی به‌جای محمولهٔ نفتی عراق، حامل نفت خام ایران است و کسانی با جعل مدارک دربارهٔ محمولهٔ آن قصد دور زدن تحریم‌های نفتی ایران را داشته‌اند‌ براساس آمارهای ردیابی کشتی ها«ریفنیتیو» این کشتی طبق برنامه زمانبندی شده ۱۵ فوریه به بندر خیلج امریکا وارد می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر