|
کدخبر: 136649

افزایش صادرات نفت و گاز با ساخت این شهرک

عضو هیات رییسه سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: ساخت شهرک انرژی در اهواز می‌تواند بازار صادرات نفت و گاز و پتروشیمی از استان را افزایش دهد.

انرژی افزایش صادرات نفت و گاز با ساخت این شهرک

علی کرانی بیان کرد: درخواست ساخت شهرک انرژی در اهواز را به وزارت صمت دادیم و موافقت اولیه هم صادر شده اما برای راه اندازی این شهرک نیاز به حمایت همه جانبه داریم.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان کاملا صنعتی است افزود: در این استان انرژی های مختلفی همچون گاز و نفت و صنعت  پتروشیمی وجود دارد که با تکیه بر آنها می توان ساخت تجهیزات در این بخش ها را درون استانی کرد و با تخصص و علم بیشتری در این بخش ها فعالیت نمود.

کرانی اظهار داشت: برای فعالیت تخصصی در حوزه‌های مختلف انرژی در استان داشتن یک شهرک انرژی لازم است تا از متخصصان و تجهیزات و امکانات پیشرفته در این شهرک استفاده شود.

عضو هیات رییسه سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: ایجاد شهرک انرژی در اهواز و تقویت کار تخصصی و علمی در این بخش می تواند باعث افزایش تولید در این بخش ها و افزایش صادرات در حوزه های انرژی شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ واحد ساخت تجهیزات نفت و گازدر استان وجود دارد افزود: کارشناسان خوبی در حوزه ساخت تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی در استان تربیت شده اند و باید از این ظرفیت ها استفاده نمود.

کرانی افزود: خوشه نفت و گاز در استان شکل گرفته و در کنار آن انجمن ساخت تجهیزات نفت و گاز، این انجمن توانایی برابری با انجمن های تهران را دارد اما در این راه به حمایت وزارت صمت نیاز است.

درخواست ساخت شهرک انرژی در اهواز به منظور تخصصی کردن فعالیت در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به وزارت صمت از سوی انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز استان و شرکت شهرک های صنعتی استان داده شده و نقشه این طرح نیز تهیه شده است.

خوزستان یکی از قطب های انرژی کشور در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر