|
کدخبر: 129164

جریمه کرونایی در پمپ بنزین‌ها صحت دارد؟

رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور ضمن رد جریمه مالکان خودرو پیرو رعایت نکردن نکات بهداشتی، گفت: برخی از تصمیمات دولت باعث تشدید تردد در شهر شده است و نمی‌توان تمام مسئولیت را تنها متوجه مردم کرد.

انرژی جریمه کرونایی در پمپ بنزین‌ها صحت دارد؟

ناصر رئیسی‌فرد با اشاره به میزان مصرف بنزین در تعطیلات روز‌های گذشته اظهار کرد: میزان مصرف بنزین در روز‌های گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته و نسبت به روز‌های قبل از کرونا تا ۴۰ درصد کاهش مصرف قابل مشاهده است و با وجود ترافیک سنگین در محور‌های شمالی می‌توان در مجموع گفت که میزان مصرف کاهش داشته است.

رئیس کانون جایگاه داران کشور تصریح کرد: با وجود عدم حمایت دولت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صاحبان جایگاه‌های سوخت به منظور رعایت مسئولیت اجتماعی خود اقدام به تهیه دستکش‌های یکبار مصرف و مواد ضدعفونی‌کننده در جایگاه سوخت کرده اند، اما همکاری مردم در این زمینه چندان مناسب نیست و بعضا شاهد رها کردن دستکش یکبار مصرف پس از سوختگیری از توسط مالک خودرو در جایگاه هستیم.

وی افزود: جریمه افراد در زمان سوخت‌گیری در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استفاده از دوربین‌های جایگاه‌داران، شایعه‌ای خنده دار است و این موضوع صحت ندارد، دوربین‌های جایگاه داران برای مدیریت صحیح واحد استفاده می‌شود و به هیچ شبکه دیگری متصل نیست و تاکنون بخشنامه‌ای به این واحدها اعلام نشده است.

رئیسی فرد بیان کرد: برخی از تصمیمات دولت باعث تشدید تردد در شهر شده است و نمی‌توان تمام مسئولیت را تنها متوجه مردم کرد و بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از جریمه‌های موجود اقدام به خدمات رسانی در واحد‌های خود می‌کنند.

رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت اظهار کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تامین دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده هزینه زیادی را به جایگاه داران تحمیل کرده است و با وجود زیان انباشت فعالان این حوزه تصمیم در خصوص افزایش نرخ کارمزد و حمایت از جایگاه داران صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا و افزایش هزینه‌ها حدود ۸۰ درصد جایگاه داران با زیان مواجه هستند و نیاز است دولت در این خصوص تصمیمی ویژه‌ای اتخاذ کند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر