|
کدخبر: 122227

موافقت با احداث چهارمین کارخانه فرآورده‌های پتروشیمی در پارسیان

رئیس هیات عامل ایمیدرو از صدور موافقت اصولی احداث چهارمین کارخانه فرآورده‌های پتروشیمی در زنجیره GTX در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خبر داد.

انرژی موافقت با احداث چهارمین کارخانه فرآورده‌های پتروشیمی در پارسیان

خداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهارکرد: ظرفیت ۴ طرح پیشنهادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه تولید فروآرده‌های پتروشیمی در زنجیره GTX برای اجرا در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان حدود ۲.۸ میلیون تن است.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه تولید متانول، پلی پروپیلن، پلی اتیلن، بنزین پیرولیز، گاز مایع و غیره است که مجموع سرمایه‌گذاری این طرح ها، ۶.۴ میلیارد دلار است که پیش‌بینی شده ۴ ساله احداث شود و با پیگیری ایمیدرو این طرح‌ها شتاب می‌گیرند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جزییات زیرساختی طرح‌های آماده اجرای پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان تصریح کرد: برای این طرح ها، ۳۲۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است. این طرح‌ها ۲۵۵ مگاوات برق و ۴۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارند.

وی ادامه داد: خوراک این طرح ها، گاز طبیعی است که در مجموع ۱۸.۷ میلیون متر مکعب نیاز دارد که فراخوان مناقصه ایستگاه تقلیل فشار گاز به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان در حال انجام است که به زودی احداث ایستگاه وارد فاز اجرایی می‌شود.

بنا به این گزارش، در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۴ میلیون تن پودر آلومینا در نظر گرفته شده است.

همچنین، در بخش زیرساختی، احداث نیروگاه برای تولید ۴۳۰۰ مگاوات برق و تولید ۷۵۰ هزار مترمکعب آب پیش‌بینی شده است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر