|
کدخبر: 116831

کاری که تحریم نتوانست با پروژه های نفتی کند

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی گفت: تا کنون شدت یافتن تحریم‌ها نتوانسته است در اجرای پروژه‌ها برای شرکت ما کوچک‌ترین کاستی ایجاد کند و ما در طراحی و ساخت جکت و احداث خط لوله دریایی به خشکی موفق به اخذ گرید دانش‌بنیان شده‌ایم.

انرژی کاری که تحریم نتوانست با پروژه های نفتی کند

سعید وفاپور مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت درباره اقدامات این شرکت گفت: این شرکت به عنوان نخستین پیمانکار عمومی در بخش فراساحل ایران فعالیت می‌کند و پروژه‌هایش در قالب EPC طبق استانداردهای فنی و ایمنی اجرایی می‌کند. نیروی انسانی این شرکت می‌تواند بازوی صنعت نفت وگاز ایران باشد.

وی تصریح کرد: تا کنون شدت یافتن تحریم‌ها نتوانسته است در اجرای پروژه‌ها برای شرکت ما کوچک‌ترین کاستی ایجاد کند و ما در طراحی و ساخت جکت و احداث خط لوله دریایی به خشکی موفق به اخذ گرید دانش‌بنیان شده‌ایم.

وی افزود: شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در انجام حفاری فاز 14 پارس جنوبی توانسته است عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و رضایت کارفرما را به دست بیاورد همچنین امکانات موجود در این شرکت برای ساخت چندین سکو و وجود کارخانه‌ مخزن‌سازی نشان می‌دهد که این شرکت توانایی سخت‌افزاری لازم برای اجرای پروژه‌های فراساحلی نفت و گاز را دارد.

وفاپور ادامه داد: همچنین شرکت ما ناوگان دریایی پیشرفته‌ای دارد که قادر به ساخت و تعمیرات سطحی و زیرسطحی است و توانسته‌ایم با اتکا به توان داخلی حدود 1100 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته باشیم و 400 نفر نیز در شرکت‌های پیمانکار فرعی ما مشغول به کار شده‌اند و تا کنون 6 پروژه در خارج از مرزهای ایران به انجام رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین شرکت ما در پروژه پایانه استراتژیک جاسک حضور دارد و در سال جهش تولید تلاش می‌کند با ایجاد رونق و بومی‌سازی فعالیت‌های مربوط به صنعت نفت برای تبدیل شدن به یک شرکت اکتشاف و تولید گام بردارد.

وی در پایان گفت: از جمله مزایای قراردادهای EPD و EPC که در مراسم امروز منعقد می‌شود می‌توان به مدیریت یکپارچه مخازن، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ازدیاد برداشت نفت از مخازن نفتی اشاره کرد.

 

منبع: شانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها