|
کدخبر: 116342

صنعت پتروشیمی در شوک درمانی

خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت به کارکنان پتروشیمی‌ها و خانواده‌های آنها در کل کشور به جز ماهشهر قطع شد.

انرژی صنعت پتروشیمی در شوک درمانی

با نظر مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، علی‌رغم قرارداد موجود بین شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر با این سازمان و ‌پرداخت هزینه‌های مربوطه، خدمات درمانی به کارکنان و خانواده‌های کارکنان این شرکت‌ها درسراسر کشور به جز ماهشهر حتی مناطق محرومی مانند گچساران قطع ‌شد و این موضوع موجب اعتراضات و مشکلات فراوانی برایخانواده صنعت پتروشیمی در دو روز اخیر شده است.‌

هرچند واگذاری مدیریت بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر به شرکت طب صنعت پتروشیمی که به اعتراض محل برخی ازکارکنان رسمی این بیمارستان منجر شده بود با حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر دولتی ماندن مدیریت این بیمارستان وارد فاز ‌جدیدیشده است، اما آنچه از روز گذشته برای کارکنان شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر مشکل‌ساز شده است، نه این حکم دیوانعدالت اداری که تصمیم ‌مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مبنی بر قطع خدمات‌دهی به کارکنان و خانواده‌هایپتروشیمی‌های ماهشهر در سراسر کشور به جز ‌ماهشهر است! ‌

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام(ره) با تایید این خبر، گفت: صنعت پتروشیمی در ماهشهر در ماه‌های اخیر و در جریان ‌اپیدمیکرونا برای هزینه کردن در بخش بهداشت و درمان پیش قدم بوده و در شرایطی که بهداشت و درمان نفت، هیچ هزینه‌ای ‌در ماهشهر دراین ایام در حوزه بهداشت و درمان نکرده، پتروشیمی‌ها ۵۰ میلیارد تومان نه تنها برای بیمارستان صنعت ‌پتروشیمی که برای دوبیمارستان دیگر در ماهشهر و همچنین اهواز و همچنین کمک به ارتقای بهداشت و درمان شهرستان در این ‌ایام حساس هزینه کرده است.‌

حمیدرضا رستمی افزود: در چنین شرایطی که بیشترین کمک از جانب شرکت‌های پتروشیمی به سازمان بهداشت و درمان نفت شدهاست، متاسفانه از روز چهارشنبه با نظر مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، خدمات‌دهی این سازمان به ‌خانواده‌هایکارکنان صنعت پتروشیمی به جز ماهشهر در بقیه نقاط کشور و حتی استان خوزستان قطع شده و این تصمیم ‌ناگهانی موجب مشکلات فراوانی برای خانواده‌ صنعت پتروشیمی و حتی بیماران سرطانی شده است.‌

وی ادامه داد: در هر قراردادی ممکن است اختلاف نظرها و یا مواردی در اجرا یا وصول مطالبات و... پیش آید، اما این قطع خدمات برای چندمین بار است که اتفاق می‌افتد و این بار در شرایط کرونایی که مشکلات ناشی از این تصمیم را چند برابر می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: هنوز برای ما نامشخص است که این تصمیم با چه منطقی صورت گرفته که کارکنان صنعت پتروشیمی را از خدمات بهداری‌ها و بیمارستان‌های صنعت نفت ناگهان محروم کرده‌اند آن هم با وجود قرارداد. اگر سازمان بهداشت ودرمان خواسته‌ای دارد باید طبق قرارداد و با مذاکره حل بکنند نه اینکه خدماتی را که در قرارداد صراحتا ‌آمده و پرداختی‌های آن انجامشده را ناگهان قطع کنند.

به نظر می‌رسد این اقدام غیر منطقی و غیر حرفه‌ای سازمان بهداشت و درمان نفت می‌تواند آثار خطرناک و غیر قابل جبرانی بر سلامت ودرمان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی وارد کند.

همچنین خبر می‌رسد در نیمه شب پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه یک بیمار نوزاد اورژانسی به بیمارستان نفت مراجعه می‌کند و پزشک آزمایشاورژانسی برای این بیمار می‌نویسد که پس از مراجعه به آزمایشگاه این بیمارستان مسئول آزمایشگاه با بیان اینکه نیروی این کار راندارم بیمار را دست خالی باز می‌گرداند.

خانواده این نوزاد بیمار به ناچار دوباره به اورژانس مراجعه کرده که نفرات اورژانس نیز با بیان اینکه این مشکل خودتان است آنها راجواب کرده و در بلاتکلیفی رها می‌کنند.

این درحالی است که باید بخش بیماران اورژانسی از بیماران کرونایی جدا باشد در بخش اورژانس بیمارستان نفت شهرک بعثت بیمارکرونایی بستری بوده و این امر زمینه شیوع این بیماری را برای دیگر بیماران فراهم می‌کند.

گفتنی است مدیریت ضعیف این بیمارستان سبب شده که تمامی هزینه‌های صنعت در این مرکز درمانی بی‌اثر شود و بیماران برایساده‌ترین موارد ممکن بین اتاق‌های این به اصلاح بیمارستان پاسکاری شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها