|
کدخبر: 109513

پیش‌بینی امیدوار‌کننده از آینده نفت

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت در امسال میلادی تا ۹۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این رقم ۴۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی این آژانس در ماه گذشته است.

انرژی پیش‌بینی امیدوار‌کننده از آینده نفت

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در ۲۰۲۰ را افزایش داد ولی هشدار داد گسترش همه گیری ویروس کرونا دورنمای تقاضای نفت را تهدید می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی که مقر آن در پاریس است، پیش‌بینی کرد تقاضای نفت در امسال میلادی تا ۹۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این رقم ۴۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی این آژانس در ماه گذشته است و نشان می‌دهد کاهش تقاضا در سه ماهه دوم امسال میلادی کمتر از حد انتظار بوده است.

 آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: « در حالی که بازار نفت بدون شک پیشرفت‌هایی داشته است، ولی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشورها یادآوری می‌کند همه گیری این ویروس هنوز تحت کنترل در نیامده و تهدیدی برای دورنمای بازار نفت است».

این آژانس اعلام کرد کاهش محدودیت‌های وضع شده برای کنترل گسترش ویروس کرونا در بسیاری از کشورها باعث افزایش مصرف سوخت در ماه‌های مه، ژوئن و احتمالاً جولای شده است.

 در گزارش این آژانس آمده است فعالیت‌های پالایشی در ۲۰۲۰ بیشتر از پیش‌بینی ماه گذشته پایین آمده و در ۲۰۲۱ هم رشد کمتری خواهد داشت.

 تقاضای نفت در ۲۰۲۱ احتمالاً ۲.۱ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح تقاضا در ۲۰۱۹ خواهد بود. سه چهارم این کاهش تقاضا مربوط به سوخت هواپیماست چون سفرهای هوایی به شدت کاهش یافته است.

 آژانس بین‌المللی انرژی در مورد عرضه جهانی نفت گفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه طی ائتلاف اوپک پلاس ۱۰۸ درصد به قرارداد کاهش تولید خود پایبند بوده‌اند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر